۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82463204
T T
۰ نفر

پیام كتبی رئیس جمهوری ایران به امیر كویت

۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82463204
پیام كتبی رئیس جمهوری ایران به امیر كویت

تهران - ایرنا - پیام كتبی دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به شیخ صباح الاحمد امیر كویت امروز /دوشنبه/ تسلیم وزیر امور خارجه این كشور شد .

به گزارش ایرنا، این پیام در دیدار علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران با شیخ صباح الخالد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه كویت به وی داده شد.
وزارت امور خارجه كویت در خبری ضمن تایید این خبر، اشاره ای به محتوای این پیام نكرد.
رئیس جمهوری كشورمان چندی پیش به دعوت امیر كویت به این كشور سفر كرد و پس از رایزنی و گفت وگو با مقام های عالی كویتی پیرامون مناسبات دو جانبه و موضوعات مشترك، بر اهمیت روابط نزدیك و محترمانه ایران و كشورهای شورای همكاری های خلیج فارس تاكید كرد.
قائم مقام وزیر خارجه كویت ضمن استقبال از نتایج سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به كویت، این سفر را پایه گذار و بسترساز شرایط مناسب برای انجام گفت وگوها میان ایران و كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس دانست و به صراحت تاكید كرد كه در پیام اخیر شیخ صباح الاحمد امیر كویت به دكتر روحانی نیز به این موضوع اشاره شد.
به عقیده كارشناسان، بهره گیری از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی مشترك، همگرایی بیشتر در مواضع فرامنطقه ای و بین المللی، تامین كامل صلح، ثبات و امنیت منطقه و نیز رشد و شكوفایی كشورهای اسلامی از جمله عللی است كه اهمیت همكاری های راهبردی ایران و كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس را دوچندان كرده است.
خاورم*320**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر