۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۲۶
کد خبر: 82463340
T T
۰ نفر
مادورو: آمریكا محصولات اساسی‌ به ونزوئلا صادر می كند

مادرید - ایرنا - نیكلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به توافق‌ این كشور با آمریكا برای وارد كردن مواد غذایی گفت: آمریكا محصولات اساسی‌ با قیمت مناسب به ونزوئلا صادر می كند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مادورو كه در برنامه هفتگی خود با نام “یكشنبه ها با مادورو”، صحبت می‌ كرد، خاطرنشان كرد: ونزوئلا در حال وارد كردن محصولات از كشورهای برادر ترینیداد و توباگو ، پاناما ، كلمبیا ، مكزیك، نیكاراگوئه و حتی آمریكا است.
وی با خطاب قراردادن همتای آمریكایی خود به عنوان “رفیق ترامپ”، تصریح نمود كه دولت آمریكا در حال ارائه محصولات با قیمت مناسب به ونزوئلا است .
مادورو در حالی‌ از دریافت جنس و كالا از آمریكای دوره ترامپ خبر داد كه «باراك اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریكا ، در طول دولت خود از ارسال محصولات به ونزوئلا خودداری كرده بود و با این استدلال كه ونزوئلا به نقض حقوق بشر می‌ پردازد و یك خطر برای امنیت ملی‌ آمریكا است ، این كشور را تحت فشار قرار داده بود .
رئیس جمهوری ونزوئلا بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت كه یك غافلگیری در روابط دوجانبه بین كشورش و آمریكا وجود دارد كه در آینده مشخص خواهد شد.
رئیس جمهوری ونزوئلا در طول روز یكشنبه چندین طرح اجتماعی به ارزش 16 میلیارد بولیوار(حدود یك میلیارد و 602 میلیون دلار )، را با هدف مقابله با 'جنگ اقتصادی' را تصویب كرد .
در ونزوئلا شركت هایی با نام كلاپ راه اندازی شده كه هدفش توزیع مواد غذایی نیازمندی های اولیه با پایین ترین قیمت در محروم ترین مناطق می‌ باشد .
رئیس جمهوری ونزوئلا پیش بینی‌ كرده كه برای سال آینده ، مواد غذایی اساسی‌ به حدود 6 میلیون خانوار از سوی كلاپ هادر ونزوئلا عرضه گردد .
اروپام *5*491**1908