۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۳۵
کد خبر: 82463433
T T
۰ نفر

دلایل ضرردهی شركت ریلی رجا از زبان مدیرعامل

۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۳۵
کد خبر: 82463433
دلایل ضرردهی شركت ریلی رجا از زبان مدیرعامل

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در حالی امروز از امكان تزریق 20 هزار میلیارد ریال منابع مالی به شركت ریلی رجا (وابسته به سازمان تامین اجتماعی) در یك برنامه میان مدت خبر داد كه مدیرعامل شركت رجا یكی از دلایل ضرردهی این مجموعه را تمایل مسافران به بخش جاده ای اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد رجبی» شامگاه دوشنبه در مراسم بهره برداری از 113 واگن مسافری در ایستگاه راه آهن تهران گفت: شركت رجا متعلق به سازمان تامین اجتماعی، 60 درصد بازار حمل و نقل مسافری كشور را در اختیار دارد اما هنوز ضررده است.
وی افزود: با وجود اینكه حق دسترسی به شبكه ریلی برای شركت های مسافری صفر است اما هر روز با كمبود مسافر در این بخش روبروییم.
رجبی ادامه داد: افتتاح آزادراه ها، پل ها و تونل ها در راه های كشور نشان می دهد مسافران بیشتری از بخش ریلی به جاده منتقل شده اند؛ در حالی كه ما به دنبال شرایط معكوس بوده ایم.
مدیرعامل شركت رجا بر لزوم رفع مشكل گلوگاه های حمل و نقل ریلی در كشور تاكید كرد و گفت: اكنون 12 شركت مسافری و 24 شركت باری در حمل و نقل ریلی كشور فعالند كه با رفع مشكل در این گلوگاه ها شاهد افزایش بهره وری بیشتری در این صنعت خواهیم بود.
به گفته وی، تا پایان سال 1397، 370 واگن مسافری تولید داخلی وارد ناوگان حمل و نقل ریلی رجا می شود و قرار است 250 واگن مسافری دیگر با استفاده از فاینانس خارجی و انتقال دانش فنی در داخل كشور تولید شود؛ بنابران در مجموع برای ورود 620 واگن مسافری به ناوگان ریلی رجا برنامه شده است.
این مسوول تاكید كرد سرعت جابجایی كالای بازرگانی در بخش حمل و نقل ریلی باید از 50 كیلومتر كنونی به 80 تا 90 كیلومتر در ساعت برسد و گفت: هر چند در بخش زیرساخت های صنعت حمل و نقل ریلی توفیق داشتیم اما ناوگان فرسوده در صنعت حمل و نقل ریلی تردد می كند.
وی اضافه كرد: هنوز جایگاه نهاد تنظیم مقررات در این بخش روشن نشده و با وجود شركت های حمل و نقل ریلی، ساختار راه آهن تغییری نكرده است تا بتواند خود را با بخش خصوصی سرمایه گذار تطبیق دهد.
به گزارش ایرنا، عصر امروز با حضور وزیران راه و شهرسازی و تعاون، كار و رفاه اجتماعی و بسیاری از دست اندركاران صنعت حمل و نقل ریلی كشور 113 واگن مسافری به ناوگان حمل و نقل ریلی كشور پیوست.
به گفته مدیرعامل شركت رجا، 32 واگن به این شركت تعلق دارد كه 12 دستگاه نو و 20 دستگاه دیگر پس از بازسازی به ناوگان ریلی وارد شده است.
چهار شركت حمل و نقل ریلی در آستانه نوروز از این واگن ها برای افزایش ظرفیت و ارتقای سطح خدمات مسافری بهره می گیرند.
ورود 113 واگن مسافری جدید و نوسازی شده با بهره گیری از توان متخصصان داخلی از برنامه های شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود كه از امروز كار خود را در خطوط ریلی آغاز كردند.
وی یادآور شد: امروز از 113 واگن جدید حمل و نقل ریلی رجاء ت
به گزارش ایرنا، با حضور وزرای راه و شهرسازی و ربیعی كار و امور اجتماعی و بسیاری از دست اندركاران صنعت حمل و نقل ریلی كشور عصر امروز 113 واگن مسافری به ناوگان حمل و نقل ریلی كشور پیوست.
این واگن ها با هدف افزایش ظرفیت و ارتقای سطح خدمات مسافری در آستانه آغاز تعطیلات نوروزی توسط چهار شركت حمل و نقل ریلی كار خود را در شبكه ریلی كشور آغاز كردند.
ورود 113 واگن مسافری جدید و نوسازی شده با بهره گیری از توان متخصصان داخلی از جمله برنامه های مهم شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود كه امروز كار خود را در خطوط ریلی كشور در ایام تعطیلات نوروزی آغاز كرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*1108*3061*1961* خبرنگار: ایرج منصوری* انتشاردهنده: مریم مسعود
۰ نفر