۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82464450
T T
۰ نفر

گردشگری ایران در نمایشگاه بین المللی مسكو

۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82464450
گردشگری ایران در نمایشگاه بین المللی مسكو

مسكو - ایرنا - توانمندی گردشگری جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تمدنی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری مسكو به نمایش در آمد.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه امروز (سه شنبه) با حضور شماری از مقام های فرهنگی و سیاسی روسیه و استان مسكو، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مركز نمایشگاهی مسكو گشایش یافت.
براساس اطلاعات اعلام شده در این نمایشگاه سه روزه 1800 شركت ارائه دهنده خدمات گردشگری در حوزه های مختلف از 180 كشور جهان از جمله ایران شركت دارند.
غرفه جمهوری اسلامی كه با نمادها و نشان های تمدنی و فرهنگی ایرانی-اسلامی آراسته شده محل فعالیت چهار شركت گردشگری است كه با همكاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این گردهمایی نمایشگاهی حضور یافته اند.
واعظی هنگام بازدید از غرفه های ایرانی با تاكید بر لزوم هر چه فعال تر شدن روابط بین دو كشور، یكی از راهكارهای ارتقای مناسبات گردشگری را پشتیبانی كارآمد از شركت های خصوصی فعال در این زمینه اعلام كرد.
رئیس ایرانی كمیسیون مشترك همكاری های ایران و روسیه كه در راس یك هیات برای توسعه اقتصادی روابط دو كشور و همچنین برنامه ریزی سفر اوایل فروردین ماه آینده حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیروز وارد مسكو شد، مذاكرات پیش روی سران را برای گسترش مناسبات بسیار مهم خواند.
واعظی همچنین یكی از ١٠ سند مهم و راهبردی را كه برای امضا در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به مسكو در نظر گرفته شده است، مربوط به ارائه تسهیلات گردشگری و لغو روادید برای سفرهای گروهی اتباع دو كشور اعلام كرد.
سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه نیز پیش بینی كرد كه با برنامه ریزی و پیشرفت های صورت گرفته در آینده ای نزدیك دو كشور شاهد رشد چشمگیری در روابط از جمله تسهیل سفر برای اتباع دو كشور خواهند بود.
اروپام 1516 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا