۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82465404
T T
۰ نفر

حمله به بانك های روسی در اوكراین

۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82465404
حمله به بانك های روسی در اوكراین

مسكو - ایرنا - دهها نفر از فعالان سیاسی و ملی گرایان اوكراینی در روزهای اخیر به شعبه بانك های روسی در كی یف پایتخت اوكراین حمله كردند.

به گزارش ایرنا، دو بانك بزرگ روسی اسبر و آلفا هدف حملات ملی گرایان اوكراینی قرار گرفتند و به ساختمان بانك های خسارت وارد شد.
خبرگزاری اینترفاكس روز چهارشنبه در این باره نوشت: معترضان در جریان اقدام های تخریبی شعارهای ضدروسی می دادند روی دیوار بانك ها نیز شعار نوشتند.
این اقدام ها دو روز پیش با حمله به شعبه اصلی اسبربانك در كی یف آغاز شد كه حدود 100 نفر از ملی گرایان اوكراینی و بیشتر اعضای جنبش ملی گرای «جناح راست» در آن شركت داشتند.
آنها نخست شیشه های پنجره های بانك را شكستند و سپس درب اصلی را با بلوك و سیمان مسدود كردند.
شماری مامور پلیس نیز در محل حاضر بودند كه فقط نظاره می كردند و براساس گزارش رسانه های روسی، هیچ اقدامی برای توقف حمله انجام ندادند.
گروه دیگری از فعالان سیاسی اوكراینی نیز روز گذشته به شعبه آلفابانك در كی یف حمله كرده و شیشه های پنجره ها و درها را با سنگ و آجر شكستند.
آنها با وجود حضور ماموران امنیتی به اقدامات خود ادامه داده و حدود 20 بطری دودزا به سوی ساختمان بانك پرتاب كردند.
به گزارش رسانه های روسی، معترضان اوكراینی خواهان توقف فعالیت بانك های روسیه در كشور خود شده اند.
در همین حال، شماری از كاركنان اسبربانك كی یف در نامه ای به پترو پوروشنكو رئیس جمهوری اوكراین از وی خواسته اند با توجه به اینكه تبعه این كشور هستند برای حل و فصل مشكلات كمك كند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته گفت كه امیدوار است دولت اوكراین مطابق قوانین بین المللی به وضعیت اسبربانك كه مورد حمله قرار گرفته است، رسیدگی كند.
روابط روسیه و اوكراین از سه سال پیش با روی كار امدن دولت غربگرا و ضدروسی در كی یف تیره شده است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا