۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82465824
T T
۰ نفر

قدرداني بانوان بسكتبال ايران از وزير ورزش

۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82465824
قدرداني بانوان بسكتبال ايران از وزير ورزش

تهران - ايرنا - جمعي از دختران بسكتباليست ايران در نامه اي به «مسعود سلطاني فر» وزير ورزش و جوانان از تلاش هاي صورت گرفته براي حضور بانوان محجبه ايراني در ميادين بين المللي قدرداني كردند.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت ورزش و جوانان، در نامه دختران بسكتباليست كشورمان به وزير ورزش و جوانان آمده است: دستور تاريخي شما براي حفظ حقوق زنان ورزشكار ايران و مسلمان، جلوه اي دلپذير از تدبير و اميد دولت حسن روحاني است كه منجر به بازيابي فرصت جهاني حضور زنان مسلمان و احياي اين حق مسلم براي آنان با حفظ حريم فرهنگي و شرعي شد.
در اين نامه آمده است: به نمايندگي از مربيان و بازيكنان زن بسكتبال كشور ضمن تقدير و تشكر فراوان از جنابعالي، معاونت امور زنان و فدراسيون بسكتبال، اميدواريم در سال آينده شاهد حضور زنان محجبه ايران در ميادين بين المللي باشيم.
فدراسيون بين المللي بسكتبال در چند سال گذشته موضوع ممنوعيت حضور بانوان مسلمان در مسابقات بين المللي را مطرح كرده است.
آبان ماه سال جاري وزير ورزش و جوانان در نامه اي به رئيس فدراسيون بين المللي بسكتبال خواستار ايجاد شرايطي براي حضور دختران محجبه بسكتباليست ايران در ميادين بين المللي شده بود.
اين نامه و ضرورت توجه به مطالبات به حق دختران بسكتباليست كشورهاي اسلامي مبني بر حضور با پوشش اسلامي در رقابت هاي بين المللي، فدراسيون بين المللي بسكتبال را مجاب كرد در نخستين جلسه سال 2017 با تغيير قوانين مربوط به منع حجاب بازيكنان مسلمان موافقت كند.
قرار است 24 فروردين سال آينده در حضور نماينده فيبا، ديداري نمادين بين دختران محجبه بسكتبال ايران برگزار شود.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**1067**
تنظيم: رضا رمضاني انتشاردهنده:علي خورسندي