۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۵۵
کد خبر: 82467291
T T
۰ نفر

نشست دانشجويان ايراني در ارمنستان برگزار شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۵۵
کد خبر: 82467291
نشست دانشجويان ايراني در ارمنستان  برگزار شد

مسكو - ايرنا - نشست دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در ارمنستان كه در رشته هاي پزشكي و دندانپزشكي درس مي خوانند روز پنجشنبه در سفارت جمهوري اسلامي در ايروان با حضور سيدكاظم سجادي سفير ايران برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين نشست كه با هدف جمع بندي دستاوردهاي جامعه دانشجويان ايراني و همچنين بررسي مشكلات آنان به مدت بيش از سه ساعت برگزار شد، نخست شماري از حاضران ديدگاههاي خود را اعلام كردند.
مشكلات مرتبط با تحصيل، اقامت، مسائل رفاهي و ارزشيابي نشدن مدارك از جمله مسائلي بود كه دانشجويان با طرح آن از سفير ايران خواستند براي حل يا كاهش آنها ياري كند.
سجادي در اين نشست ضمن شادباش نوروزي اعلام كرد كه يكي ازوظايف اصلي سفارت خانه ها حمايت از شهروندان ايراني به ويژه دانشجويان به عنوان قشر فرهنگي است.
وي با تاكيد بر اهميت جايگاه علم آموزي به ويژه در خارج از كشو، اصلي ترين وظيفه دانشجويان را فزايش دانش و يادگيري و همچنين نهايت استفاده از فرصت هاي علمي و آموزشي خواند.
در ادامه نشست نيز سفير ايران در تماس تلفني با محمدباقر لاريجاني معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و حميد اكبري قائم مقام وي در باره مشكلات دانشجويان و راهكارهاي آن گفت وگو كرد و خواستار اعزام يك هيات ارزشيابي به ارمنستان براي بررسي صلاحيت علمي دانشگاههاي محل تحصيل دانشجويان ايراني شد.
همچنين در اين ديدار شاه حسيني كنسول سفارت ايران نيز به پرسش هاي دانشجويان پاسخ داد.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادي مولوي نيا
اطلاع از آخرين اخبار جهان در كانال ايرنا بين الملل.
@IRNAInternational
https://telegram.me/joinchat/DSEp_0AtzWwBxLcJd5MPjg