۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82470305
T T
۰ نفر
تلاش رژیم صهیونیستی برای سلطه بر ذخایر زیرزمینی لبنان

تهران - ایرنا -رژیم صهیونیستی در تلاش برای سلطه بر مناطق دریایی واقع در مقابل نوار مرزی سرزمین های اشغالی 1948 با لبنان و غارت منابع زیرزمینی از جمله ذخایرگاز این منطقه است.

پایگاه خبری الیوم السابع روز سه شنبه به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت گزارش داد، یوال اشتاینس وزیر انرژی و زئیو الكین وزیر محیط زیست اسرائیل به زودی طرح تصویب ترسیم مرزهای دریایی ـ اقتصادی را در نشست كابینه و كنست رژیم صهیونیستی اسرائیل مطرح خواهند كرد تا این رژیم منطقه مورد اختلاف با لبنان را به مناطق تحت تصرف خود ملحق كند.
در صورت تصویب این طرح، اسرائیل مناطق دریایی مذكور را به سلطه و اشغال خود در می آورد و منابع طبیعی آن را استخراج و چپاول می كند.
اختلاف قدیمی میان رژیم صهیونیستی و لبنان در مورد نوار مرزی آبی و حاكمیت بر مثلث دریایی به مساحت 800 كیلومتر مربع است كه لبنان تاكید می كند كاوشگری و استحصال منابع طبیعی در این منطقه حق این كشور است.
در چارچوب طرح ترسیم نوار مرزی آبی با لبنان كه اشتاینس و الكین آن را تدوین كرده اند قرار است وزارت حفاظت از محیط زیست رژیم صهیونیستی صلاحیت و اختیارات خود در زمینه نظارت بر منطقه دریایی را به وزارت انرژی این رژیم واگذار كند كه این امر نشان می دهد تل آویو دندان طمع خود را برای دست اندازی به منابع طبیعی این منطقه تیز كرده است.
این اقدام در حالی صورت می گیرد كه گادی ایزنكوت رئیس ستاد مشترك ارتش رژیم اشغالگر قدس روز یكشنبه گذشته در جریان تعیین فرمانده جدید جبهه شمالی این ارتش تهدید كرد: در صورت بروز هرگونه جنگ آتی، ارتش اسرائیل علاوه بر مواضع حزب الله، نهادهای دولتی لبنان را هدف حمله قرار خواهد داد.
اویگدور لیبرمن وزیر امنیت رژیم صهیونیستی نیز اخیرا گفت كه تل آویو از رویكرد میشل عون رئیس جمهوری لبنان نگران است چرا كه وی نیروی حزب الله لبنان را بخشی از ارتش این كشور خوانده است.
خاورم**1408**
مترجم:‌ اكرم كرمی** انتشار دهنده: مریم شفیعی
۰ نفر