۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82472408
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: پیگیر نجات خانوارهای گرفتار در سیلاب جازموریان هستیم

جیرفت - ایرنا - نماینده مردم پنج شهرستان جنوب كرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر نجات خانوارهای گرفتار در سیلاب جازموریان از طریق ستاد مدیریت بحران كشور و ستادهای سه استان كرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستیم.

احمد حمزه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 50 خانوار كوچ نشین از روز گذشته(پنجشنبه) در محاصره سیلاب قرار گرفتند و این خانوارها به هشدارهای اعلام شده درباره وقوع سیلاب توجه نكردند و با مشكل مواجه شدند.
وی گفت: با پیگیری ستاد بحران كشور یك فروند بالگرد از استان هرمزگان به این منطقه اعزام شد اما با توجه به تاریكی هوا و نداشتن سوخت به این استان بازگشت.
وی با بیان اینكه از طریق تلفن با این خانوارها در ارتباط هستیم اظهار كرد: در آخرین ارتباط حال آنها خوب بوده است و به گفته آنها روی ارتفاعی در جازموریان خودشان را نگه داشته اند.
نماینده مردم كهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبارجنوب و فاریاب افزود: با توجه به وضعیت نامساعد آب و هوایی امكان پرواز بالگرد وجود ندارد لذا با پیگیری از ستاد بحران كشور چند قایق موتوری از استان هرمزگان در حال انتقال به منطقه است تا از این طریق كمك رسانی شود.
وی گفت: اگر امروز بالگرد به منطقه نرسد، احتمال غرق شدن این افراد وجود دارد.
وی افزود: این 50 خانوار بصورت پراكنده در تالاب جازموریان شامل 2 شهرستان رودبار جنوب و قلعه گنج قرار دارند.
فرماندار رودبار جنوب هم گفت: تالاب جازموریان در 2 شهرستان رودبارجنوب و قلعه گنج است و افراد گرفتار شده در حوزه رودبار جنوب 20 نفر هستند.
عطا ناوكی افزود: با هماهنگی از طریق ستاد بحران استان كرمان تیم هلال احمر استان و شهرستان رودبارجنوب عملیات كمك رسانی زمینی را آغاز كرده اند.
وی اظهار كرد: از طریق تماس تلفنی با سرطایفه شمبویی پیگیر مشكلات خانوارهای گرفتار شده در حوزه رودبارجنوب هستیم و تاكنون هیچ مورد تلفات جانی گزارش نشده است.
تالاب جازموریان حوضه‌ای آبریز و دریاچه‌ای در جنوب كرمان است كه در پی بارندگی های اخیر پس از سالها خشكسالی آب در آن جریان پیدا كرد.
بارش شدید باران طی هفته های اخیر در مناطق مختلف استان كرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب شد.
حجم زیاد بارش موجب سرریز شدن برخی سدها و در نتیجه باز شدن دریچه سدها شد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028