۸ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۴
کد خبر: 82475865
T T
۰ نفر
نابغه شطرنج ايران : نريختن زباله در طبيعت بايد به يك فرهنگ تبديل شود

ساري - ايرنا - نابغه شطرنج ايران گفت : نريختن زباله در طبيعت بايد به يك فرهنگ تبديل شود و براي تحقق اين امر نقش رسانه ها بسيار برجسته است.

عليرضا فيروزجاه شطرنج باز بابلي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : پيوستن به پويش نريختن زباله در ايام نوروز كار بسيار ارزشمندي است ، اما اگر بخواهيم اين موضوع به صورت ريشه اي و هميشگي حل شود ، بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.
وي اظهار داشت : هر چيزي كه بخواهد به يك فرهنگ تبديل شود در يك بازه زماني تحقق مي يابد كه در همين راستا آموزش و اطلاع رساني درست به نريختن زباله در طبيعت بسيار حائز اهميت است.
فيروزجاه گفت : جامعه بايد به اين باور برسد كه طبيعت مانند يك ملك شخصي است كه بايد در حفاظت از آن تك تك آنان احساس مسئوليت كنند و به همان صورتي كه از ملك شخصي خود محافظت مي كنند و تلاش دارند تا آن را تميز نگهداري كنند ، در حفظ طبيعت نيز بايد همين تفكر غالب شود .
وي افزود : اين طبيعت كه به عنوان امانت در دست ما قرار دارد ، اگر در سالم نگه داشتن آن تلاش نكنيم و از سويي ديگر در تخريب آن گام برداريم ، بدون ترديد طبيعت نيز خشمگين خواهد شد و حوادثي از قبيل سيل ، طوفان ، گرما و سرمازدگي بسيار آسيب رسان خواهد شد.
نابغه شطرنج ايران اظهار داشت : طبيعتي كه در شمال موجود است ، مختص همه ايرانيان است و همه مي توانند از اين موهبت الهي استفاده كنند ، اما آن چيزي كه مهم است اين موضوع است كه مسافران و گردشگران تلاش كنند با نريختن زباله در دامن طبيعت شكرگزار اين نعمت الهي باشند.
قهرمان بابلي شطرنج بزرگسالان ايران افزود : اميدواريم نوجوانان و جوانان در نريختن زباله در دامان طبيعت اهتمام جدي تري داشته باشند چرا كه اين افراد مي توانند الگويي براي نسل جوان باشند.
خبرنگار : فريبرز سيفي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7343/1654