۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82477735
T T
۰ نفر
دوستداران محيط زيست براي پاكسازي محيط درياچه مهارلو آستين بالا مي زنند

شيراز- ايرنا- همزمان با شكل گيري پويش ملي 'نه به ريختن زباله در طبيعت'، دوستداران محيط زيست در استان فارس برنامه خود براي پاكسازي محيط اطراف درياچه مهارلو از زباله را اعلام كردند.

به گزارش پنجشنبه ايرنا، دست مهربان اعضاي تشكل هاي زيست محيطي استان فارس روز جمعه يازدهم فروردين ماه جاري به نوازش طبيعت زيباي درياچه مهارلو مي رود، دوستداران طبيعت مهرورزانه خم مي شوند ، زباله هاي ريخته شده بر اثر بي مبالاتي را از بستر زمين بر مي گيرند و نداي مهر و آشتي با طبيعت سر مي دهند.
پاكسازي محيط پيرامون درياچه مهارلوي شيراز همزمان با 11 فروردين به دعوت تشكل زيست محيطي ' پاكسازان طبيعت فارس' صورت گرفته است .
دبير تشكل زيست محيطي پاكسازان طبيعت فارس پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: پارسال نيز برنامه پاكسازي محيط پيراموني درياچه مهارلو برگزار شد و با همكاري تشكل هاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز 180 نفر در برنامه شركت كردند .
شهلا ايادي از دوستداران طبيعت و محيط زيست خواست تا به صورت هماهنگ در اين برنامه شركت كنند و درياچه مهارلو را از وجود زباله هايي كه محيط مصفاي اين درياچه را به مناظر نا خوشايند تبديل كرده است از وجود زباله پاكسازي كنند .
دبير تشكل زيست محيطي پاكسازان طبيعت فارس با بيان اينكه پاكسازي طبيعت از زباله و آلودگي ها بايد به يك فرهنگ تبديل شود اظهار داشت: اعضاي اين تشكل تاكنون در دهها برنامه پاكسازي حضور داشته اند ، زنان و مردان و جوانان عضو اين تشكل زيست محيطي خم شدن براي برداشن زباله ها را به منزله تعظيم در برابر نيكي ها مي دانند ، ما با منش نيك و مهرورزي به طبيعت هر دستي را كه زباله اي از زمين بردارد به مهر مي فشاريم و قدردان زحمات همه كساني هستيم كه داشتن طبيعت زيبا و محيط زيست پاك را يك آرمان براي جامعه امروز و فردا مي داننند.
وي همچنين از شكل گيري پويش نه به ريختن زباله به ابتكار خبرگزاري جمهوري اسلامي قدرداني كرد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان فارس نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : موضوع رهاسازي زباله در طبيعت همواره به عنوان يكي از معضلات محيط زيست به جهت ايجاد آلودگي هاي آب و خاك و برهم خوردن چهره زيباي طبيعت خدادادي چالش برانگيز بوده است ، چگونگي برخورد با اين موضوع نياز به فرهنگ سازي دارد و ما به همه امكاناتي كه داريم دراين راه حضور خواهيم داشت .
دكتر حمزه ولوي با قدرداني از شكل گيري پويش ملي نه به ريختن زباله اظهار داشت : درياچه مهارلو در نزديكي شيراز قرار دارد و محيط با طراوت آن امسال به مدد بارندگي ها نسبتا مناسب پذيراي جمع ياز دوسدتداران طبيعت است ، از اين رو مي طلبد اين محيط عاري از هر گونه زباله و آلودگي باشد و مردم و تشكل هاي زيست محيطي با مشاركت گسترده براي پاكسازي آن اقدام كنند.
هر ساله با آغاز بهار و تعطيلات نوروزي كه بسياري از مردم به سفر و استفاده از موهبت طبيعت روي مي آورند، موضوع ريختن زباله ها در طبيعت به يكي از دغدغه هاي جدي مقامات محلي و بويژه دوستداران محيط زيست تبديل شده است.
در اين راستا همزمان با نوروز 96 پويش ملي ' نه به ريختن زباله ' به عنوان يك حركت ملي و فراگير و راهكاري مناسب براي ترويج فرهنگ حفاظت از محيط زيست به همت خبرگزاري ايرنا شكل گرفته است.
6113/ 2027
مصاحبه كننده: نيكنام خشنودي ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي