۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82477907
T T
۰ نفر
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: بندر كاسپین هدیه بزرگ دولت یازدهم است

انزلی - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در آیین افتتاح و آغاز پروژه های این منطقه با حضور رئیس جمهوری، بهره برداری از اسكله های بندر كاسپین را هدیه بزرگ دولت یازدهم برای گیلان و كشور خواند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا مسرور روز پنجشنبه در این مراسم كه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، خطاب به دكتر روحانی اظهار كرد : بازدید شما از منطقه آزاد انزلی در سال 94 و دستور جنابعالی برای تسریع در اجرای پروژه ها، موجب انرژی مضاعف برای ما شد .
وی با اشاره به انجام 18 ماه كار شبانه روزی برای تكمیل این دو پست اسكله كه باید 11 سال دیگر به بهره برداری می رسید، خاطرنشان كرد: اگر حضور شما و كلنگ زنی مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود، شاید به نتیجه لازم نمی رسیدیم .
مسرور افزود: عمق آبخور این بندر به 14 متر می رسد و باعث می شود كشتی های بزرگ پهلوگیری داشته باشند و از مزیت های آن، ساخت اسكله ها توسط بخش خصوصی است .
وی در تشریح دیگر ویژگی های این بندر گفت : این بندر علاوه بر عدم وجود رسوب و امكان اتصال راه آهن و استعداد تبدیل به بندر نسل سوم را دارد و منشاء اثر برای گیلان و هدیه ای بزرگ از سوی دولت است.
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی ، ایجاد بزرگترین مارینای كشور را از دیگر طرح هایی عنوان كرد كه با حضور رئیس جمهوری ساخت آن آغاز می شود و افزود: در خزر، عملاً گردشگری دریایی تعطیل است ولی با ایجاد این اسكله مارینا، انشاء الله رونق گردشگری دریایی را در گیلان شاهد خواهیم بود.
به گفته مسرور، این حوضچه با هفت هكتار وسعت امكان پهلوگیری 350 شناور تفریحی را خواهد داشت و با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و 200 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام می شود.
مسرور در ادامه به آغاز ساخت بزرگترین آكواریوم دریایی در این منطقه بعنوان یكی از بركات برجام با 100 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی با 10 هزار متر مربع وسعت اشاره كرد .
وی در خاتمه سخنانش خاطرنشان كرد : منطقه آزاد انزلی با توجه ویژه دولت ابتدای كارش با الان متفاوت است، زیرساختهای اساسی با توجه دولت یازدهم ایجاد كرده ایم، بزرگترین مركز نمایشگاهی شمال كشور و پروژه های زیرساختی دیگر از كارهای دولت در این دوره است.
در ادامه سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به استان گیلان، 2 پست از اسكله‌های مجتمع بندری كاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر افتتاح و عملیات اجرایی احداث بزرگترین اسكله گردشگری دریای خزر و همچنین بزرگترین آكواریوم و باغ خزندگان ایران كه با ‏مشاركت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می شود، آغاز شد.‏
خبرنگار : گیتی بابایی ** انتشاردهنده: امیرحسین كبیری
6030/2007
۰ نفر