۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82482710
T T
۰ نفر

دو مستند ايراني در جشنواره توريستي ليتواني

۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82482710
دو مستند ايراني در جشنواره توريستي ليتواني

تهران-ايرنا - فيلم هاي مستند «ناخدا سليمان» و «سوزنگرد» از توليدات مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، به بخش مسابقه جشنواره «تور فيلم؛ ريگا» ليتواني راه يافتند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، دهمين دوره جشنواره بين‌المللي توريستي «تور فيلم، ريگا» 9 ارديبهشت 96 در كشور ليتواني برگزار خواهد شد.
فيلم‌هاي مستند «ناخدا سليمان» ساخته سعادتعلي سعيدپور و «سوزنگرد» به كارگرداني معصومه نورمحمدي، در بخش رقابتي اين جشنواره روي پرده مي‌روند.
در اين جشنواره بيش از 100 فيلم از كشورهاي آلمان، فرانسه، ايران، چين، مكزيك، پرتغال، روماني، هند، يونان، تركيه، اوكراين، بلغارستان، عربستان و... با موضوع مقاصد توريسم، فرهنگ توريسم، توريسم و محيط زيست به نمايش درمي‌آيند.
در خلاصه فيلم مستند «ناخدا سليمان» آمده است: سليمان ناخداي كشتي به نمك نشسته در درياچه اروميه است كه پس از خشك شدن تدريجي درياچه، كار خود را از دست داده است. او پس از بيكار شدن به كشاورزي روي مي‌آورد؛ اما اين شغل هم تحت تاثير بحران درياچه اروميه، از آينده‌اي برخوردار نيست.
مستند «سوزنگرد» نيز درباره‌ فرشي منحصر به فرد از عصر صفويه است كه به كشور ژاپن برده شده و در مراسمي 1000 ساله با نام «گيون ماتسوري»، به عنوان نماد زيبايي و قدرت به نمايش گذاشته مي‌شود.
فراهنگ**9246**1027**خبرنگار: عليرضا مرادي**انتشار: جواد دهقاني