۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82483225
T T
۰ نفر
2هزار كیلومتر ریل با فاینانس وارد شد/ پیش بینی900كیلومتر ریل گذاری در امسال

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از واردات 2 هزار كیلومتر ریل از طریق فاینانس خبر داد و گفت: تا پایان امسال 900 كیلومتر خط‌ آهن به بهره برداری می رسد.

به گزارش چهارشنبه شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، «خیرالله خادمی» افزود: پیش از این متوسط افتتاح خط آهن در كشور سالیانه حدود 200 كیلومتر بوده است.
خادمی ادامه داد: بیشتر خطوط ریلی در مرحله روسازی قرار دارند و تلاش می شود در نیمه نخست امسال ریل گذاری این مسیرها از محل 2 هزار كیلومتر ریل به پایان برسد.
این مسوول درباره افتتاح بخشی از محور هراز، آزادراه منجیل- رودبار و محور تهران- فیروزكوه- قائمشهر گفت: با این اقدام بخشی از گره‌های ترافیكی محورهای شمال كشور در آستانه نوروز گشوده شد.
وی اعلام كرد:‌ بهره‌برداری از قطعات اول آزادراه تهران- شمال، كنارگذر جنوبی تهران، آزادراه اراك- خرم‌آباد و همت- كرج بخش دیگری از برنامه‌های ما برای سال جدید در حوزه آزادراهی كشور است.
خادمی افزود: در خط‌ آهن تهران- همدان به طور متوسط روزانه یك هزار و 154 متر ریل گذاری می شود.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از افزایش مقدار اختصاص یافته قیر به سه میلیون تن در قانون بودجه خبر داد و گفت:‌ در سال جدید با اینكه كشور با كمبود نقدینگی روبروست تلاش می كنیم با برنامه ریزی مناسب و اختصاص 17هزار و 500 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی، 25 هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت و تامین اعتبار مورد نیاز از محل سایر منابع، برنامه های اقتصاد مقاومتی و اهداف شركت محقق شود.
به گزارش ایرنا، اكنون طول آزادراه های كشور به بیش از 2500 كیلومتر رسیده است.
دولت در نظر دارد برای تسهیل تردد با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی طول آزادراه های كشور را افزایش دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108*1961* تنظیم: ایرج منصوری* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر