۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82484702
T T
۰ نفر
یك مقام سنگاپوری: گردشگری، بهترین زمینه همكاری بین ما و اصفهان است

اصفهان- ایرنا- وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور گفت: گردشگری، بهترین زمینه و فرصت همكاری بین سنگاپور و كشور ایران بویژه شهر اصفهان است.

به گزارش ایرنا، محمد مالكی عثمان، شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان كه در تالار اشرف شهر اصفهان برگزار شد، افزود: شركت های سنگاپوری می توانند در زمینه های زیرساختی مانند هتل سازی، شهر هوشمند و مدیریت شهری، تجارب خود را با طرف ایرانی، مبادله كنند.
وی با اشاره به تاریخ و تمدن غنی ایران و نقش كلیدی اصفهان در تاریخ این كشور، هدف از سفر خود را تقویت روابط با این كشور خواند و گفت: این 2 كشور تاكنون مبادلات خوبی با هم داشته و شركت های ایرانی و سنگاپوری، فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری دارند.
وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور گفت: بخش فرهنگی نیز فرصت خوبی برای همكاری بین سنگاپور و اصفهان است زیرا اصفهان با توجه به تاریخ و تمدن غنی و عضویتش در شبكه شهرهای خلاق دنیا دارای ظرفیت و استعدادهای بالایی در این زمینه است.
وی با بیان اینكه ما می توانیم تسهیلاتی را در 2 كشور برای همكاری بین جوانان در زمینه های فرهنگی و تاریخی فراهم كنیم، اظهار كرد: اصفهان دارای دانشجویان و دانش آموختگان زیادی است و ما نیز در دانشگاه ملی سنگاپور، كرسی 'تاریخ ملی ایران' را داریم.
مالكی عثمان در عین حال كه سنگاپور را كشوری كوچك با یك شهر پنج میلیون نفری خواند كه منابع طبیعی كمی هم دارد، افزود: ما تجربه های خوبی در زمینه های مدیریت شهری، آب، ترافیك، نیرو، تولید و انرژی داریم.
وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور افزود: اصفهان، رشد سریعی دارد و با چالش هایی مانند مهاجرت مواجه است بنابراین ما می توانیم در زمینه هایی مانند مدیریت آب، تولید و انرژی به آن كمك كنیم.
وی یكی از اهداف سنگاپور را حركت به سمت شهر هوشمند عنوان و اظهار كرد: ما در زمینه مدیریت آب و پسماند نیز تلاش كردیم تا آب را پس از استفاده، دوباره تصفیه و بهره برداری كنیم.
مالكی عثمان با اشاره به تجربه های زیاد سنگاپور در زمینه گردشگری از جمله هتل داری و مهمانداری، افزود: سالانه 55 میلیون مسافر از این كشور گذر می كنند.
وی همچنین با بیان اینكه سنگاپور، بیشترین تنوع ادیان را در خود دارد، تصریح كرد: هماهنگی و زندگی مسالمت آمیز بین ادیان و نژادهای مختلف برای ما بسیار مهم است و می دانم كه در اصفهان نیز چنین شرایطی وجود دارد.
وی همچنین خبر داد كه در چند ماه آینده چند هیات دیگر از سنگاپور برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری به ایران سفر می كنند.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی ها و ظرفیت های استان در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و دانشگاهی گفت: بیشترین شهرت اصفهان بخاطر آثار باستانی، صنایع دستی و گردشگران خارجی آن است.
رسول زرگرپور، شهر اصفهان را یكی از 10 جاذبه دیدنی دنیا خواند و افزود: پس از برجام تعداد گردشگران خارجی در این شهر رو به افزایش است و ما نیز در حال آماده كردن زیرساخت ها و هتل های بیشتر برای پذیرایی از آنها هستیم.
وی با بیان اینكه ایران و سنگاپور در سال های گذشته روابط رو به توسعه خوبی در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی داشته اند، اظهار كرد: هیات های بلند پایه ای از ایران به سنگاپور و از سنگاپور به كشورمان سفر كرده اند و قرار است رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در آینده نزدیك به سنگاپور سفر كند.
زرگرپور با تاكید براینكه اصفهان بیشتر بدنبال كسب فناوری های جدید است، تصریح كرد: ما از نظر فناوری، نیروی انسانی، تجربه های مدرن و نیروی انسانی، سرمایه های خوبی داریم.
وی با دعوت از صنعتگران و گردشگران سنگاپوری برای سفر به اصفهان گفت: ما در بخش گردشگری نیاز به سرمایه گذاری وسیع، در بخش صنعت نیاز به فناوری های مدرن و سازگار با محیط زیست و در بخش دانشگاهی نیاز به تبادلات علمی داریم.
استاندار اصفهان همچنین افزود: ما به عنوان كشوری با میراث فرهنگی غنی از زمینه های خوبی برای همكاری در زمینه موزه نیز برخورداریم.
زرگرپور در پاسخ به سوال وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور در باره چگونگی همزیستی ادیان مختلف در اصفهان توضیح داد: بیشتر جمعیت این استان، مسلمان و دوستدار ادیان الهی هستند و آموزه ها و فرهنگ اسلام به ما آموخته است كه به ادیان الهی دیگر احترام بگذاریم و با پیروان آنها زندگی كنیم.
استاندار اصفهان با بیان اینكه اسلام واقعی در ایران، اتفاق می افتد، افزود: جریان هایی مانند داعش و طالبان كه در كشورهای دیگر اتفاق افتاده است همه بر ضد اسلام است و ما آنها را مسلمان نمی دانیم.
محمد مالكی عثمان وزیر مشاور در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور و هیات همراه، 15 فروردین وارد تهران شد و پس از دیدار با مقام های كشورمان، روز گذشته به اصفهان سفر كرد و امروز این شهر را به مقصد تهران ترك می كند.
جمهوری سَنگاپور، كشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور و جمعیت پنج میلیون تَن است كه كوچكترین كشور جنوب شرقی آسیا بشمار می آید.
سنگاپور، كشوری ثروتمند و مدرن است و اقتصاد آن كه متكی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شكوفایی فراوانی داشته و این كشور را به یكی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل كرده‌، به نحوی كه چهارمین مركز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مركز بزرگ پالایش نفت در دنیاست.
صنعت گردشگری، یكی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشكیل می‌دهد.
جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی و شبكه حمل و نقل گسترده و كارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این كشور در بین جهانگردان است.
گ/3011 /6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شكراللهی
۰ نفر