'سید حسین میرشفیع' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در روزهای پایانی سال گذشته 3.5 كیلومتر آزادراه بین رودبار و منجیل در مسیر قزوین - رشت به بهره برداری رسید كه در زمان دولت یازدهم ساخته شده است.
وی با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای توسعه آزادراه های كشور یادآورشد: آزادراه قم - گرمسار به طول 152 كیلومتر نیز در زمان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیك رفت.
معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با بیان این كه در چشم انداز 1404 باید طول آزادراه های كشور باید به بیش از 8 هزار كیلومتر افزایش یابد، گفت: هم اكنون طول آزادراه های كشور به بیش از 2 هزار و 500 كیلومتر رسیده و دولت در تلاش است در راستای ارتقا ایمنی و تسهیل تردد در محوزهای برون شهری كشور با برنامه ریزی های مناسب آن را به بیش از 8 هزار كیلومتر افزایش دهد.
میرشفیع اظهارداشت: در سال 93 آزادراه پل زال - اندیمشك به طول 45 كیلومتر به بهره برداری رسید كه در زمان دولت یازدهم ساخته شد. این آزادراه از 125 كیلومتری جنوب خرمآباد آغاز و تا 2 كیلومتری شمال اندیمشك ادامه دارد.
معاون آزادراهی شركت ساخت در باره ساخت بخشی از آزادراه ساوه - همدان نیز گفت: این مسیر به طول 85 كیلومتر در سال 94 به بهره برداری رسید و با افتتاح این مسیر زمان تردد هموطنان در مسیر تهران - همدان و ساوه همدان به حداقل رسید.
این مقام مسئول در شركت ساخت خاطرنشان كرد: هم اكنون ساخت آزادراه كنارگذرجنوبی تهران به طول 158 كیلومتر و فاز نخست آزادراه اصفهان - شیراز به طول 105 كیلومتر در دست ساخت است و تاكنون تفاهم نامه های زیادی با مشاركت شركت های داخلی و خارجی برای ساخت آزادراه های مورد نیاز كشور منعقد شده است.
وی با اشاره به به مزیت های احداث آزاد راه 63 كیلومتری تبریز- مرند نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت این آزادراه دو روز پیش آغاز شد و قرار است این آزادراه با سرمایه گذاری 35 درصدی دولت و 65 درصد بخش خصوصی طی 3 سال و 6 ماه احداث شود.
معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور پیش بینی كرد: برای برای ساخت این آزادراه در استان آذربایجانشرقی بیش از 930 میلیارد تومان ( 9300 میلیارد ریال ) هزینه شود.
به گفته میرشفیع، این آزاد راه بخشی از مسیر بازرگان به تبریز است و بر اساس برنامه ریزی ها انجام شده فاز نخست آن به طول 37 كیلومتر بین تبریز – صوفیان سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی، كاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت محور و تسهیل تردد، كاهش حوادث رانندگی و ارتقا ایمنی، كاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست محیطی، توسعه شبكه آزاد راهی كشور و اتصال آن به مرز بازرگان به منظور افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت كالا و مسافر را از مزیت های احداث این آزادراه در مسیر آسیا به اروپا اعلام كرد.
به گزارش ایرنا، جمعه هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی عملیات اجرایی ساخت آزاد راه تبریز - مرند به طول 63 كیلومتر آغازشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108*1579*خبرنگار: ایرج منصوری * انتشار : مرضیه فاتحی
معاون شركت ساخت:
در دولت یازدهم بیش از 285 كیلومتر آزادراه به بهره برداری رسید
۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۵۷
کد خبر:
82486782
تهران - ایرنا - معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور گفت: بیش از 285 كیلومتر آزادراه در زمان دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است.