۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82490637
T T
۰ نفر
افزایش توان نظامی اتمی روسیه/ 96درصد سكوهای موشكی راهبردی آماده شلیك

مسكو - ایرنا - ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام كرد كه توانمندی زرادخانه اتمی این كشور افزایش یافته و 60 درصد آن جنگ افزارهای جدید و پیشرفته است.

به گزارش ایرنا، شایگو امروز (چهارشنبه) همزمان با حضور وزیر امور خارجه
آمریكا در مسكو برای مذاكرات با همتای روس، گفت: ارتش روسیه به پیشرفته ترین تسلیحات اتمی مجهز شده است.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان شایگو در جمع شماری از مقام های بلندپایه نظامی روسیه نوشت: توانمندی نیروی سه گانه اتمی افزایش چشمگیر یافته است.
نیروی اتمی سه گانه روسیه موسوم به «تریاد» شامل موشك های قاره پیمای زمین پرتاب، زیردریایی ها و ناوها با توان شلیك موشك با كلاهك های هسته ای و همچنین بمب افكن های دورپرواز راهبردی با توانایی های مشابه است.
وزیر دفاع روسیه همچنین اعلام كرد كه 99 درصد سكوهای موشك های راهبردی این كشور در شرایط آماده رزم و 96 درصد هم همیشه آماده پرتاب فوری هستند.
این سخنان شایگو در شرایطی بیان شده كه از زمان روی كار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریكا از 20 ژانویه سال 2017، هشدارها و تهدیدهای نظامی این كشور افزایش یافته است.
اواخر اسفند ماه سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریكا گفت كه می‌خواهد زرادخانه هسته‌ای این كشور بهترین در نوع خود در جهان باشد و در این راستا حركت خواهد كرد.
از سوی دیگر، آمریكا و ناتو در كشورهای شرق اروپا از جمله لتونی، استونی و لیتوانی با اعزام نیرو و جنگ افزارهای پیشرفته و همچنین لهستان و رومانی با استقرار سامانه موشكی، راهبرد گسترش نفوذ نظامی حتی تا نزدیك مرزهای روسیه را ادامه می دهند كه هشدارهای مكرر مسكو را برای اتخاذ تدابیر دفاعی در پی داشته است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا