۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82490780
T T
۰ نفر

بازداشت 17 معترض در بحرین

۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82490780
بازداشت 17 معترض در بحرین

تهران- ایرنا- مركز حقوق بشر بحرین در آمار هفتگی خود درباره حملات و تجاوزات رژیم آل خلیفه علیه معترضان گزارش داد كه 17 نفر از تظاهرات‌كننده بحرینی طی هفته اول ماه جاری میلادی بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری مرآه البحرین، مركز حقوق بشر بحرین هر هفته بیانیه‌ای را در خصوص تجاوزهای نیروهای رژیم ال خلیفه علیه انقلابیون این كشور منتشر می‎كند.
مركز حقوق بشر بحرین امروز (چهارشنبه) گزارشی را در این باره منتشر و در آن اعلام كرد كه 17 نفر از معترضان و مخالفان بحرینی از جمله یك كودك طی هفته اول ماه آوریل (اوایل فروردین) از سوی نیروهای آل خلیفه دستگیر شدند.
در ادامه بیانیه آمده است كه از روز سوم تا نهم ماه اوریل، 37 تظاهرات مسالمیت آمیز در 22 منطقه مختلف بحرین صورت گرفت كه از این میان شش تظاهرات هدف یورش و حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه قرار گرفت و به شدت سركوب شد.
براساس اعلام مجامع حقوقی بحرین، سركوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان بحرینی بویژه شیعیان این كشور توسط رژیم آل خلیفه در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز كرده اند كه بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند.
خاورم/9414/1275
مترجم: جبار حسینی*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر