۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82494594
T T
۰ نفر
دارالفنون دو روز زودتر كلید می خورد/ كارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی برای 110 هنرجو

تهران - ایرنا - هنرجویان دارالفنون دو روز اول جشنواره جهانی فیلم فجر در كارگاه‌های نغمه ثمینی، فرهاد توحیدی، فریدون جیرانی و مهران كاشانی، چهار فیلمنامه‌نویس ایرانی شركت می‌كنند.

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مازیار میری با اعلام اینكه بخش دارالفنون جشنواره جهانی دو روز زودتر یعنی از چهارشنبه 30 فروردین ماه كار خود را آغاز می‌كند، گفت: این بخش میزبان 110 هنرجوی داخلی و خارجی است كه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها روزهای اول در كارگاه‌های فیلمنامه‌نویسان ایرانی حضور پیدا می‌كنند.
وی در ادامه از برگزاری كارگاه‌های فیلمنامه نویسی با موضوعات مختلف خبر داد و افزود: هنرجوهای حاضر در بخش دارالفنون كه در زمان ثبت نام موضوع مورد علاقه خود را انتخاب كرده‌‌اند، به چهار گروه تقسیم شده‌اند و برگزاری هر كارگاه بر عهده یكی از فیلمنامه‌نویسان ایرانی از جمله نغمه ثمینی، فرهاد توحیدی، فریدون جیرانی و مهران كاشانی خواهد بود.
این بخش كه اردوی استعدادیابی (Talent Campus) جشنواره محسوب می‌شود، با هدف آموزش و كشف استعدادهای جوان فیلمسازی در منطقه و سایر كشورها راه اندازی شده و با توجه به كم سابقه بودن این اتفاق در خاورمیانه و آسیا، استقبال قابل توجهی از آن انجام شده است.
كارگاه‌های دارالفنون دو روز پیش از شروع جشنواره آغاز و دو روز زودتر از پایان جشنواره به اتمام می‌رسند.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، 8-1 اردیبهشت 1396(21 تا 28 آوریل 2017) به دبیری رضا میركریمی در تهران برگزار می شود.
فراهنگ**9246**1027**خبرنگار: علیرضا مرادی**انتشار: جواد دهقانی
۰ نفر