۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۶
کد خبر: 82496243
T T
۰ نفر
روزنامه آلمانی از احتمال استفاده از مهمات ارتش آلمان در حمله به تیم بوروسیا دورتموند خبر داد

برلین - ایرنا - یك روزنامه آلمانی نوشته است كه مواد منفجره مورد استفاده در حمله سه شنبه شب گذشته به اتوبوس تیم فوتبال 'بوروسیا دورتموند' ممكن است از ارتش آلمان تامین شده باشد اما پلیس جنایی این كشور از تایید آن خودداری كرد.

به گزارش دویچه وله ، روزنامه 'وِلت ام زونتاگ' روز یكشنبه به نقل از یك مقام آگاه از تحقیقات نوشت كه ممكن است از مواد منفجره متعلق به ارتش آلمان برای ساخت بمب های مورد استفاده در این حمله استفاده شده باشد و این مساله هنوز در دست بررسی است .
این روزنامه افزود: پلیس آلمان اعتقاد دارد كه وقوع حملات بیشتر محتمل است و بازی های فوتبال ، كنسرت های موسیقی و مراسم های فرهنگی ممكن است با خطراتی رو به رو باشند.
دفتر فدرال پلیس جنایی آلمان (BKA) این گزارش را تایید نكرده اما تاكید كرده كه تمام جنبه های احتمالی در ارتباط با حمله هفته گذشته دورتموند بررسی می شود.
پیش از این نیز روزنامه 'تاگس اشپیگل' اعلام كرد نامه ای ناشناس دریافت كرده كه نویسنده آن مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است. نویسندگان این ایمیل حمله به اتوبوس تیم بوروسیا دورتموند را 'آخرین هشدار' دانسته و تهدید كردند كه روز 22 آوریل حمله دیگری انجام خواهند داد. در این روز قرار است گروه‌های چپ علیه برپایی نشست سالیانه حزب راست افراطی 'آلترناتیو برای آلمان' كه در شهر كلن برگزار می‌شود، تظاهرات كنند. در این نامه كه روز جمعه به صورت ایمیل به تحریریه روزنامه تاگس‌ اشپیگل فرستاده شده، از آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها، به نیكی یاد و تاكید شده كه حمله تروریستی به اتوبوس تیم بوروسیا دورتموند 'آخرین هشدار' این گروه است.
پیش از این نیز دادستانی فدرال آلمان روز پنجشنبه اعلام كرده بود هیچ مدركی از ارتباط فرد مظنون بازداشت شده با انفجارهای سه شنبه شب در مسیر اتوبوس تیم فوتبال بوروسیا دورتموند وجود ندارد. دادستانی آلمان در عین حال اعلام كرد این فرد 26 ساله عراقی كه نامش 'عبدالباسط' اعلام شده ، عضو داعش در عراق بوده و دادستانی درصدد صدور حكم جلب برای تمدید بازداشت او هستند.
در پی یك رشته حملات طی سال گذشته در آلمان و همچنین در كشورهای فرانسه و بلژیك، پلیس آلمان آمادگی های خود را برای برخورد با تهدیدات احتمالی افزایش داده است. آلمان در سال 2016، شاهد هفت حمله تروریستی با ابزارهای مختلف از مواد منفجره گرفته تا چاقو، تبر و كامیون بود كه طی آنها 22 نفر كشته و حدود 112 تن مجروح شدند.
اروپام**1078**1908
۰ نفر