۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82498494
T T
۰ نفر

عملیات اكتشاف در 34 پهنه معدنی كشور در دست اجراست

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82498494
عملیات اكتشاف در 34 پهنه معدنی كشور در دست اجراست

اردبیل - ایرنا- مدیر اكتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید عملیات اكتشاف در 34 پهنه معدنی 27 استان كشور در دست اجراست.

به گزارش ایرنا علی اصغرزاده روز چهارشنبه در اولین همایش پهنه های اكتشافی و فرصت های سرمایه گذاری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: ایمیدرو اكنون در مناطق مختلف كشور همچون سیستان وبلوچستان (سراوان)، خراسان رضوی (سنگان)، ایران مركزی، گلستان، مازندران، فارس، كهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، ایلام، كردستان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان جنوبی، اردبیل و گرگان مشغول عملیات اكتشافی است.
وی بیان كرد: این سازمان با هدف دستیابی به ذخایر فلزی (مس، طلا، سنگ آهن، سرب و روی، كرومیت، عناصر نادر خاكی، مولیبدن، آنتیموان و نیكل) و غیرفلزی (زغال‌سنگ، فسفات، بوكسیت و بیتومین) در مراحل مختلف اكتشافی از شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اكتشافی تا اكتشافات عمومی، تفصیلی و تكمیلی در محدوده‌های دارای پروانه، عملیات را ادامه می‌دهد.
اصغرزاده گفت: برنامه های اكتشافی سازمان با هدف كشف منابع جدید برای توسعه بخش معدن، فراهم ساختن بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با تهیه مستندات اكتشافی مطابق با استاندارد های جهانی ، ‌سرمایه گذاری اكتشافی در مناطق محروم و دارای ظرفیت معدنی برای هدایت منابع و ایجاد ‌اشتغال در مناطق مختلف كشور صورت می گیرد.
وی اضافه كرد: تعامل بین وزارت صنعت، معدن و تجارت ، سازمان توسعه و سازمان زمین شناسی در جهت اجرای عملیات اكتشافی در پهنه های معدنی از عوامل موثر در تسریع فعالیت های اكتشافی در كشور است.
اضغرزاده بیان كرد: فعالیت در پهنه ها با هدف شناسایی و پی جویی ظرفیت های معدنی به منظور افزایش ذخایر و ایجاد تنوع در محصولات معدنی به همراه بستر سازی جهت جذب سرمایه گذاران خصوصی پیگیری خواهد شد.
وی گفت: یكی از استان هایی كه در این مورد ظرفیت قابل توجهی دارد استان اردبیل است كه در موقعیت خوبی قرار گرفته بطوری كه چهار پهنه معدنی در این استان در دست مطالعه است.
چهار پهنه معدنی قزل اوزن ،سبلان ،قره سو، باغرو داغ و نیر - زرج آباد از جمله پهنه های معدنی استان اردبیل است كه توسط شركت های مختلف بخش خصوصی عملیات مطالعاتی آن به انجام رسیده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
۰ نفر