۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱:۱۳
کد خبر: 82499436
T T
۰ نفر
مشاور اسد : هدف آمريكا از حمله به سوريه سياسي بود نه نظامي

تهران – ايرنا – بثينه شعبان مشاور سياسي و رسانه اي رئيس جمهور سوريه شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري الميادين گفت: تجاوز آمريكا به پايگاه هوايي شعيرات با اهداف سياسي صورت گرفت و نه نظامي.

به گزارش پايگاه خبري الميادين، بثينه شعبان افزود: سوريه به همراه روسيه، ايران و حزب الله از هر زمان ديگري قدرتمندتر استن و همكاري ميان اين كشور ها هموار ثابت بوده و ادامه خواهد داشت و صحبت در خصوص وجود اختلاف ميان آنها نادرست است.
وي با بيان اينكه به شكل هاي مختلفي مي توان پاسخ به هرگونه تجاوزي را داد، گفت: دونالد ترامپ از انجام هر اقدامي پرهيز نخواهد كرد، اما ما بايد شيوه تفكر او را بفهميم و عرصه جهاني را نيز بررسي كنيم.
بثينه شعبان با اشاره به اينكه روسيه كشور دوست و مورد اطمينان سوريه است، گفت: روس‌ها به ما گفتند كه از ما حمايت مي‌كنند و ما فهميديم كه حمله آمريكا تكرار نخواهد شد.
مشاور سياسي و رسانه اي بشار اسد اضافه كرد كه از سال 1986 ميلادي براي هدف قرار دادن سوريه و سرنگوني آن نقشه كشيده بودند.
شعبان افزود: دانشمندان و كارشناسان غربي تأكيد كردند كه در خان شيخون حمله هوايي صورت نگرفته است و اين عمليات از پيش برنامه‌ريزي شده است.
مشاور رئيس‌جمهوري سوريه گفت: ما خواستار تشكيل كميته تحقيق درباره حادثه خان شيخون شديم.
وي در ادامه افزود: آمريكا در حال سقوط است و چين و روسيه و هند در حال صعود هستند.
آمريكا بامداد جمعه گذشته با شليك 59 موشك كروز به پايگاه هوايي شعيرات در استان حمص حمله كرد.
اين حمله موشكي بدون مجوز شوراي امنيت سازمان ملل و كنگره آمريكا و از ناوهاي آمريكايي مستقر در درياي مديترانه و به بهانه حمله شيميايي به خان شيخون در استان ادلب انجام شد.
شبك**9365**1917**مترجم: رضا ميرزائي* **انتشار دهنده: سيد محمدباقر نوربخش
۰ نفر