۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82500769
T T
۰ نفر

راه اندازی 39مركز فراگیر برای كودكان و نوجوانان معلول

۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82500769
راه اندازی 39مركز فراگیر برای كودكان و نوجوانان معلول

گناوه-ایرنا- مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان گفت: تاكنون 39 مركز فراگیر از جمله برای كودكان و نوجوانان نیز كه دچار ناتوانی های جسمی و حركتی ، نابینا و ناشنوا هستند راه اندازی شده است.

علیرضا حاجیان زاده روزجمعه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بندرگناوه افزود: در پنج سال آینده كه هماهنگ با برنامه توسعه است همه مراكز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به فراگیر تبدیل خواهند شد.
وی بااشاره به اینكه بمنظور ترویج و حمایت از تولید داخلی، طرح سامان بخشی اسباب بازی در دستور كار قرار گرفته است ، یادآور شد:توجه به استانداردسازی تولیدكنندگان و طراحان اسباب بازی داخلی دراین طرح نیز دنبال می شود.
وی اظهاركرد: ازطرفی شورای انقلاب فرهنگی به این كانون ماموریت داده تا بر واردات اسباب بازی نظارت شود.
مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان گفت: در اجرای این ماموریت درگمركات از جمله گمرك بوشهر نمایندگانی از این مركز واردات اسباب بازی ممنوعه را كنترل و درصورت مشاهده مجوز ورود داده نمی شود.
وی ادامه داد: كانون های پرورش فكری كودكان و نوجوانان در زمینه تولیدات ازجمله كتاب، فیلم، تئاتر، موسیقی و اسباب بازی فعالیت دارد.
حاجیان زاده گفت:كانون دركنار آموزش وپرورش مسئولیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت اعضای تحت پوشش را درتابستان برعهده دارد.
وی اظهاركرد: محور برنامه های كانون كتاب و كتابخوانی است و سعی می كنیم اعضا با فرهنگ مطالعه مانوس و كتابخوان شوند.
وی گفت: دراین فرآیند كه برگرفته از مفاهیم و درون كتاب است بصورت قصه گویی، نقاشی، خطاطی ، كاردستی ،نمایش و فیلم به اعضا آموزش داده و از این طریق مهارت و توانمند می شوند.
حاجیان زاده خاطرنشان كرد: فعالیت های كانون های پرورشی تنها به شهرها محدود نمی شود و به روستاها نیز تسری یافته است.
وی گفت: دراین ارتباط راه اندازی كتابخانه های سیار در روستاها و مناطق محروم با بكارگیری خودروهای مجهز به امكانات سمعی و بصری و به همراه مربیان در دست اجرا ست .
وی با بیان اینكه برنامه های نمایشی با بكارگیری یك دستگاه تریلر نیز در استان های سراسر اجرا می شود، افزود: درسال گذشته 700 نمایش از این روش در سراسر كشور اجرا شد.
حاجیان زاده گفت: در برخی استان ها نیز اجرای نمایش با بكارگیری یك كامیونت اختصاصی در دستور كار قرار گرفته است.
مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اظهاركرد: دراین زمینه در نشستی كه با استاندار بوشهر انجام شده مصوب شد كه این برنامه به شكل وسیع تر و پرحجم تری در این استان انجام شود.
وی راه اندازی سینمای كودك و نوجوان را از دیگر فعالیت این كانون در سال گذشته عنوان كرد و گفت: اجرای این برنامه در سال جاری در كشور توسعه می یابد.
مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان از اجرای طرح سینمای سیار برای روستاها خبر داد و افزود: استان بوشهر به عنوان پایلوت این طرح را اجرا می كند كه مشابه آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی بصورت سینمای عمومی انجام شده اجرایی می شود.
مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ادامه داد: طرح كانون مدرسه از دیگر طرح های اجرا شده درسال تحصیلی جاری توسط كانون است كه در اجرای آن هر مركزی كه با حداقل 4 تا 5 مدرسه همجوار ارتباط برقرار می كنند.
وی افزود: دراین طرح به صورت نوبتی دانش اموزان در ایام تحصیل در مركز حضور و بخشی از درس ها را بصورت تلفیق با هنر، بازی و قصه گویی آموزش می بینند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده : اكبر اقبال مجرد
۰ نفر