۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۰۲
کد خبر: 82501141
T T
۰ نفر
رئیسی: انتخابات یكی از جلوه‌های اعتنای نظام اسلامی به رای و اراده ملت است

تهران - ایرنا- حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم روز جمعه در همایش سراسری ستادهای استانی و كشوری كه در محل شهادت شهدای هفتم تیر(مجموعه فرهنگی سرچشمه) برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات یكی از جلوه‌های حضور مردم، قدرت ملی، امنیت ملی و جلوه اعتنای نظام اسلامی به رای و اراده ملت است.

*رای مردم در نظام اسلامی تشریفاتی نیست
كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تمام نهادها به موجب قانون اساسی و تمام اجزای نظام اسلامی مبتنی بر رای مردم هستند از این رو، رای مردم در نظام اسلامی تشریفاتی نیست و سرنوشت‌ساز است.
وی با بیان این كه رای مردم در انتخابات مختلف از جمله خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس و شوراها تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در نظام اسلامی را شكل می‌دهد، افزود: باید برای این كه مردم در این عرصه مشاركت گسترده داشته باشند، این حضور باید همراه با بصیرت و آگاهی و نگاه به آینده نظام باشد.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به لزوم اجرای قانون اساسی و سیاست‌های مصوب و نیز قوانینی كه در مجلس تدوین می‌شود، تصریح كرد: سخن ما تحقق آن چیزی است كه در قانون آمده و خواسته ملت ایران نیز تحقق آرمان‌های بلند امام و شهیدان انقلاب اسلامی است.

**مشكلات اقتصادی دغدغه جدی مردم است
وی با تاكید بر این كه وضعیت موجود با اسناد بالادستی فاصله دارد و مردم از این فاصله رنج می‌برند، ادامه داد: مدیران دلسوز و خانواده شهیدان انتظار تحقق این قوانین و آرمان‌های شهدا و امام و باید و نبایدهایی را دارند كه رهبر معظم انقلاب بر آن تاكید كرده است.
رئیسی گفت: امروز مشكلات اقتصادی مشكل جدی مردم است و بیكاری و فساد اداری نیز از مسائل جدی است. لذا مردم نسبت به اصلاح نشدن ساختارها و وجود ساختارهای فسادزا دغدغه دارند.
حجت‌الاسلام رئیسی با تاكید بر لزوم توجه به همه ظرفیت‌های مردمی، نه صرفاً یك جناح و جریان خاص، ‌خاطرنشان كرد: اگر به یك قشر و جناح خاصی صرفاً توجه كنیم در نگاه جامع ما به كشورداری خسارت وارد می‌شود.
**مدیریت یك حلقه خاص در كشور باید شكسته شود
كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاكید كرد: اگر مدیریت در كشور به یك حلقه خاص مربوط می‌شود، این حلقه باید شكسته شود و مدیریت به افراد لایق و كارآمد واگذار شود.
وی با اشاره به لزوم روی كار آمدن مدیران شایسته و لایق و همچنین كارآمد،‌تاكید كرد: ما معتقدیم كه باید اجماع‌آفرین باشیم لذا صحبت از هیچ گروه و جریان خاصی نیست و اصولگرا و اصلاح‌طلب اگر در خط امام باشند می‌توانند در عرصه مدیریت كشور با هم همكار و هم‌قسم شوند و ما نیز در این قضیه به دنبال اجماع هستیم.
حجت‌الاسلام رئیسی نكته مهم در حلقه مدیریتی را لزوم اعتماد به جوانان دانست.
وی با تاكید بر این كه ما معتقدیم در دولت كار و كرامت جوانان خلاق و مبتكر باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: بیرون رفتن از بسترهای فسادزا بیشتر در جایی است كه می‌خواهند امتیازی را از بخش دولتی به بخش خصوصی كه اصطلاحاً به امضای طلایی مشهور است، واگذار كنند و این امر باید به افراد لایق و صاحب حق و بر اساس قانون داده شود. بنابراین اگر بسترهای فساد اصلاح شود ما هر روز شاهد یك فساد نخواهیم بود.
وی با اشاره به لزوم اصلاح نظام بانكی و نظام مالیاتی به برخی از فرارهای مالیاتی اشاره كرد و گفت: حتی مشتریان بدحساب وام می‌گیرند، اما اگر یك مولد، وام بخواهد باید بیرون بماند. لذا اگر تسهیلات به كسانی داده شود كه نتوانسته‌اند حساب خود را تسویه كنند مشكلی را حل نمی‌كند.
رئیسی با تاكید بر این كه ما برای تمام این حوزه‌ها برنامه داریم و جزئیات كار را می‌گوییم، یادآور شد: ارتباط بین قوا و تعامل بین دستگاه‌ها مورد توجه است، در قوه قضائیه بحث معاونت اول به ما محول نشده بود بلكه ارتباط بین دستگاه‌های كشور محول شده بود و عضویت در شوراهای مختلف از جمله شورای پول و اعتبار و شورای فضای مجازی برای این منظور بود.
كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برخی تخریب‌های صورت‌گرفته خاطرنشان كرد: برخی می‌خواهند نوعی هراس نسبت به رقبا ایجاد كنند كه این امری مذموم و ناپسند است و افراد به جای این كه با حجت سخن بگویند، دست به تخریب رقیب می‌زنند.
كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور خود در انتخابات را یك وظیفه الهی و سیاسی برای خدمتگزاری به مردم برشمرد و گفت: دولت‌ها بعد از پیروزی انقلاب خدمات درخوری داشته‌اند اما وضع موجود از دید هیچ‌كس پنهان نیست، اما خدمات دولت‌ها نباید مورد بی‌انصافی قرار گیرد.
**اهل سنت، شهروندان ایرانی برابر ما و از خود ما هستند
وی در پاسخ به سؤالی در مورد اهل سنت اظهار داشت: اهل سنت یك واقعیت در كشور ما هستند و نگاه ما به اهل سنت یك شهروند ایرانی است كه برابر ما و از خود ما هستند، هزار سال است كه سیستان و بلوچستانی‌ها (شیعه و سنی) با یكدیگر زندگی كرده‌اند اما آنچه فتنه می‌كند، نه سنی است نه شیعه.
حجت‌الاسلام رئیسی با تأكید بر اینكه اهل سنت شهروندان عزیز و باكرامت این كشور هستند،‌ خاطرنشان كرد: بنده یك‌بار به برادران اهل سنت خود گفتم ما كه از فلسطین حمایت می‌كنیم مگر آنها شیعه هستند، ما اگر از موضوع فلسطین عقب‌نشینی كنیم، غرب درهای خود را به‌روی ما باز می‌كند، اما ما در این قضیه مبانی خود را داریم.
حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینكه آنچه برای مردم اعتماد آور است، این است كه بگویند یك ساختار فساد را حل كردیم، نه این كه دولت بگوید لیست مفسدان را به قوه قضائیه داده‌ایم و آنها هم بگویند چیزی به‌دست ما نرسیده است.
كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در مسئله آستان قدس نیز ما اقدام لازم را انجام دادیم اما اعلام نكردیم و معتقد بودیم این مسئله باید توسط خود دستگاه گفته شود؛ چراكه حق مردم است كه بدانند تا شبهات در ذهن آنها جای نگیرد.
**مناظره مستقیم لازم است
وی ادامه داد: در این قضیه باید یك عزم راسخ داشت و ما آماده پاسخگویی هستیم و همان‌طور كه روز پنجشنبه نیز اعلام كردیم، ما مناظره‌ها را به صورت مستقیم لازم می‌دانیم نه به صورت ضبط‌ شده.
**دولت كار و كرامت، دولت شفافیت اقتصادی است
كاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح كرد: ازجمله برنامه‌های دولت كار و كرامت شفافیت به‌ویژه شفافیت در امور اقتصادی است؛ چراكه این مسئله از فساد جلوگیری می‌كند.
وی در ادامه درباره بحث حقوق زنان كه مورد سؤال یكی از حضار قرار گرفت، گفت: دم زدن از حقوق زنان برای كسب منافع بیشتر و جلب توجه در نگاه برخی رسم شده است كه نزدیك انتخابات اسم زن و حقوق زنان را می‌آورند، درحالی‌كه ما بالاتر از حقوق زن به كرامت زن معتقدیم و حقوق زن را بخشی از این موضوع می‌دانیم.
شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
۰ نفر