۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۵۵
کد خبر: 82501385
T T
۰ نفر
وزیر كشور:رای نهایی در مورد برگزاری زنده مناظرات نامزدهای انتخابات امروز اعلام می شود

تهران - ایرنا - وزیر كشور اعلام كرد نظر نهایی در مورد برگزاری زنده مناظره كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری امروز در جلسه كمیسیون نظارت امنیت انتخابات اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در حاشیه همایش فرماندهان ناجا در جمع خبرنگاران در مورد زنده برگزار شدن مناظرات انتخاباتی افزود: بحث مناظره ها از جمله موضوعاتی است كه از نظر افكار عمومی و رسانه ها اهمیت زیادی یافته و از این بابت خوشحالیم كه جامعه و رسانه به دنبال شفاف سازی و فضای آزاد است و این نشانه بلوغ افكار عمومی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در مناظره های غیر زنده نماینده كاندیداها حضور داشته و مواردی از جمله تهمت ها و مسائلی را كه شئونات اخلاقی رعایت نشود، حذف می شود.
رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال كه آیا مناظره های غیر زنده از جذابیت برنامه نمی كاهد، گفت: جذابیت برنامه های زنده بسیار است اما نتیجه برنامه زنده انتخابات سال 88 را دیدید كه هزینه بالایی بابت آن در سیاست داخلی و حوزه بین المللی پرداختیم.
وزیر كشور اضافه كرد : در جلسه ای كه به این منظور برگزار شد استدلال هایی در حوزه امنیت عمومی و رعایت قوانین و مقررات مطرح شد چرا كه اگر حرفی در برنامه زنده عنوان شود در آن لحظه قابل مدیریت نیست.
وی تاكید كرد در حالی این مناظره ها به صورت غیر زنده برگزار می شود كه نماینده نامزدها ناظر هستند.
رحمانی فضلی گفت: در این شرایط برخی از رسانه ها به جای اینكه با این مسئله به صورت كارشناسی، علمی و تجربی برخورد كنند، آن را سیاسی كرده و اعلام كرده اند كه وزارت كشور این تصمیم را گرفته است؛ در حالی كه در طول عمرم در هیچ مسئله ای خلاف صداقت نگفته ام و هیچ مشورت و هم فكری در این زمینه با رییس جمهوری نداشتم.
وزیر كشور اضافه كرد: اولین كسی كه در باره این مسئله اعتراض كرد، رئیس جمهور بود. وی در سفر شیراز حضور داشت و این مسئله را آنجا مطرح كرد و به من نیز زنگ زد.
وی افزود: در آیین نامه مطرح شده كه اگر استدلال، شواهد و قرائن به گونه ای باشد و رای بدین سو سوق یابد كه مناظره ها آزاد و زنده برگزار شود، رای گیری خواهد شد.
رحمانی فضلی اظهار كرد: بنده به عنوان وزیر كشور فقط مسئول برگزاری انتخابات نیستم بلكه باید امنیت، سلامت در انتخابات و قانونی برگزار شدن آن را مد نظر قرار دهم.
وی با اشاره به اینكه جلسه شب گذشته درمورد كمیسیون نظارت بر انتخابات بود، گفت: امروز جلسه ای به این منظور برگزار می شود، استدلال ها عنوان شده و اگر اقناع كننده باشد، مناظره ها به صورت زنده پخش خواهد شد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینكه انتخابات مساله مهم و سرنوشت سازی است، گفت: تاكید رهبری و رئیس جمهوری برگزاری انتخابات سالم و توام با آرامش و مشاركت بالا است و نقش رسانه ها در انتخابات بسیار مهم است.
وزیر كشور به خبرنگاران گفت: هر كلمه و تحلیل شما می تواند در فضای قانونی و شكل گیری این فضا موثر باشد براین اساس از شما می خواهیم با حفظ امانت داری و اصول خبرنگاری رفتار كنید.
رحمانی فضلی گفت: خبرنگاران باید از تهییج بی مورد جامعه پرهیز كرده و از بیان حدسیات و گمانه زنی هایی كه قطعیت ندارد پرهیز كنند چون این اقدام هیچ اثری جز كدورت و ایجاد فضای ابهام اثری ندارد براین اساس درخواست داریم با رعایت اخلاق و امانتداری فعالیت كرده و ستاد انتخابات فعال بوده و در خدمت شما هستیم.
وی در مورد تصمیم شورای امنیت ملی در زمینه ممنوع التصویری محمود احمدی نژاد، گفت: این شورا در این زمینه هیچ تصمیمی نگرفته است.
اجتمام(3)9105/3229**1569
خبرنگار: معصومه نیكنام** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر