۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82502874
T T
۰ نفر
بیمه خبرنگاران در حال پیگیری است/هنرمندان در انتخابات نقش ذیقیمتی دارند

تهران - ایرنا - معاون حقوقی، امور استان ها و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد، از پیگیری بیمه خبرنگاران خبر داد و در عین حال با اشاره به انتخابات پیش رو، تصریح كرد، هنرمندان در این رویداد نقش ذیقیمتی دارند.

سیدهادی حسینی در حاشیه بازدید از اتاق خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی در پاسخ به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: مردم ایران همیشه از انقلاب اسلامی دفاع می كنند و دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در واقع یك روز قدس و یك 22 بهمنی است كه پشتوانه ای برای مرزهای این كشور است.
وی افزود: از تمام مردم ایران می خواهم كه به فرمان رهبر معظم انقلاب و برای عزت و اعتلای ایران اسلامی و پایداری خون شهدا مساله انتخابات را جدی بگیرند.
حسینی با مقایسه برگزاری انتخابات در ایران و برخی كشورهای دیگر گفت: دشمن انتخابات ما را رصد می كند و چند ماه پیش شاهد بداخلاقی های انتخابات ریاست جمهوری در آمریكا بودیم اما می خواهیم یك انتخابات اخلاقی و اسلامی و انتخاباتی با حداكثر مشاركت داشته باشیم.

** انتخابات تمام می شود و روسیاهی به ذغال می ماند
نماینده مردم قائمشهر در مجلس نهم شورای اسلامی درباره برخی تخلفات انتخاباتی در رسانه ها و فضای مجازی گفت: اینگونه تخلفات در همه انتخابات ها وجود دارد ولی باید توصیه كنیم كه چنین تخلفاتی صورت نگیرد.
وی تاكید كرد: در این زمینه مسئولیتی برای برخورد با رسانه ها و نشریات متخلف نداریم اما هیات نظارت بر مطبوعات برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی جلسات مستمری خواهند داشت و نظارت و برخورد لازم را خواهند داشت.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: توصیه ما این نیست كه تخلفات انتخاباتی با برخورد حل شود بلكه باید این مسائل را با اخلاق حل كنیم.
وی افزود: از آنجا كه رسانه ها و روزنامه ها یك فرهنگ مكتوب محسوب می شوند و بداخلاقی های انتخاباتی در پرونده رسانه ای ثبت می شود، در واقع هرگونه تخلف و بداخلاقی انتخاباتی یك نقطه سیاهی در پرونده آن رسانه ای خواهد بود، از این ر وكاری نكنیم كه انتخابات تمام شود و روسیاهی به ذغال بماند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی بداخلاقی های انتخاباتی در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی گفت: بازی با آبروی مردم و پیشدواری در مسائل انتخابات، همان بداخلاقی است كه جامعه و عموم مردم باید با آن برخورد كند. یعنی می توان با یك بازدارندگی اجتماعی اینگونه بداخلاقی ها را طرد كرد.

** نقش ذیقمت هنرمندان در انتخابات
حسینی حضور گروه های مختلف به ویژه هنرمندان را در انتخابات، ارزشمند دانست و گفت: هنرمندان به عنوان گروه های مرجع بسترهای فرهنگی در جامعه محسوب می شوند كه در انتخابات به وظیفه خود عمل می كنند.
وی افزود: البته كسی از هنرمندان نمی خواهد تا در خط مقدم جبهه بجنگند یا با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به مذاكرات هسته ای بروند. چون آنان همواره نقش خود را به خوبی ایفا كرده اند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری هنرمندان در انتخابات گفت: به عنوان نمونه ممكن است من هزار جمله بگویم كه تاثیری نداشته باشد ولی یك بیت شعر مرحوم حمید سبزواری بر سر زبان مردم می افتد یا هزار سخنرانی من با نقش خوب یك هنرمند در سینما یا پشت دوربین تلویزیون یا در یك صحنه تئاتر به الگویی برای مردم تبدیل می شود.

** بداخلاقی ها را منتقل نكنیم
حسینی درباره فعالیت های فرهنگی و رسانه ای ایرنا در گستره انتخابات پیش رو گفت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین خبرنگاران این نیست كه در زمین سیاسی دیگران بازی كنند و اگر فرهنگ وارد بازی های سیاسی شود، به آن آسیب وارد خواهد شد.
وی افزود: از وزیر ارشاد گرفته تا همه كسانی كه در این عرصه فعالیت می كنند، باید برای مشاركت بیشتر مردم و اعتلای كشور ورود به جریان های سیاسی نداشته باشیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: جریان خبری در ایرنا نیز باید از همه این ذهنیت ها پاك باشد و كسی فكر نكند ایرنا پشت دولت ایستاده است بلكه همانگونه كه تاكنون اخبار همه گروه ها را منتشر می كند، وظیفه دارد از انتقال هرگونه بداخلاقی انتخاباتی خودداری كند.

** پیگیر بیمه خبرنگاران هستیم
حسینی با ارائه گزارشی از آخرین پیگیری های صورت گرفته درباره بیمه خبرنگاران گفت: گروهی را برای بررسی اشكالات نظام بیمه ای خبرنگاران تعیین كرده ام كه بخشی از این اشكالات مربوط به مسائل مالی و قانونی است.
وی با اشاره به مشكلات خبرنگاران و معیشت آنان از ورود افراد غیرخبرنگار در این حیطه به عنوان یكی از آسیب های مربوط به رسیدگی به بیمه خبرنگاران یاد كرد و گفت: همانگونه كه كارگران ساختمانی نیز در این زمینه مشكلاتی داشتند، خبرنگاران نیز در این نظام آسیب هایی دیده اند و بر همین اساس تلاش می كنیم تا اشكالات را پیدا كنیم و در رفع این اشكالات بكوشیم.
حسینی همچنین گفت: اطلاعات خبرنگاران باید به صورت صحیح وارد تا اشكالات قانونی حل شود و بتوانیم فضایی را فراهم كنیم تا از طریق مجلس شورای اسلامی پول و سهم بیشتری برای بیمه خبرنگاران بگیریم.
وی رسیدگی به بیمه خبرنگاران را از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: نظر سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است كه با رایزنی در مجلس و دولت، این موضوع را پیگیری كنیم.
حسینی اظهار امیدواری كرد كه بخش بزرگی از مشكلات بیمه خبرنگاران تا پایان سال جاری حل شود و افزود: جلسات مختلفی با حضور گروه های مختلف همچون خبرنگاران، كارشناسان حقوقی و امور مجلس تشكیل شده تا اشكالات مربوط را رفع كرده و در راستای ارتقاء سطح آن بكوشیم.

** وزارتخانه ای با 100 گستره فعالیت
معاون وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار ایرنا برای مقابله با تخلفات برخی شبكه های تلویزیونی اینترنتی گفت: گستره فعالیت های این وزارتخانه بیش از 100 مورد است كه ضمن برنامه ریزی و تقسیم وظایف، مشغول سازماندهی و نظارت در این زمینه هستیم.
وی افزود: همچنین از ابتدای سال در شورای برنامه ریزی وزارت ارشاد كه با حضور صالحی امیری برگزار می شود، این مسائل به مرور مطرح خواهد شد تا ضمن نظارت و حمایت از فعالیت های فرهنگی، برنامه ریزی لازم صورت گیرد و نقاط ضعف نیز رفع شود و امیدواریم تا پایان خرداد این مساله نیز مشخص شود.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملك * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر