۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82505438
T T
۰ نفر
سردار دهقان وارد مسكو شد/ نشست سه جانبه با همتایان روسی و سوری

مسكو - ایرنا - سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برنامه كاری شركت در ششمین نشست امنیت بین المللی و مذاكره با سرگئی شویگو همتای روس و نشست سه جانبه با وزیر دفاع سوریه وارد مسكو شد.

به گزارش ایرنا، سردار دهقان كه بنا به دعوت رسمی همتای خود امروز (سه شنبه) وارد مسكو شد، در فرودگاه مورد استقبال مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و هیاتی از این كشور قرار گرفت.
براساس برنامه اعلام شده، سردار دهقان در حاشیه نشست امنیتی مسكو با همتای روس خود دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی مذاكره خواهد كرد.
شركت و سخنرانی در ششمین نشست دو روزه امنیت بین المللی مسكو در برگیرنده بررسی مسائل مهم منطقه ای و جهان كه فردا آغاز می شود و در آن هیات های عالی دفاعی از كشورهای مختلف و كارشناسان شركت دارند، از دیگر برنامه های سردار دهقان در این سفر است.
همچنین وزیر دفاع جمهوری اسلامی و رئیس هیات ایرانی در حاشیه نشست امنیت بین المللی چند دیدار و رایزنی با همتایان خود برگزار و مسائل مورد علاقه دو جانبه و منطقه ای را بررسی می كند.
در نشست امنیتی مسكو وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رئیسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف شركت دارند كه فرصتی گسترده را برای رایزنی های های دفاعی و امنیتی برای كشورهای شركت كننده فراهم می كند.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران سال گذشته نیز در پنجمین دوره نشست امنیت بین المللی شركت و سخنرانی كرد.
شركت ایران در نشست بین المللی امنیت از این رو برای مسكو اهمیت بسیاری دارد كه دو كشور راهبرد مشترك ضد تروریستی اتخاذ كرده اند و توانسته اند مانع پیشروی خطر تروریسم در خاورمیانه شوند، زیرا جلوگیری از گسترش آن بویژه به سمت جمهوری قفقازی روسیه از اولویت های این كشور به شمار می رود.
از سوی دیگر، حضور هیات ایرانی در نشست بین المللی امنیت مسكو كه موضوع اصلی آن مبارزه با تروریسم است نیز نشانه اراده دو كشور برای همكاری های دفاعی دوجانبه و پیشرفت همگرایی های منطقه ای است كه راهبرد ضدتروریستی مشتركی را در خاورمیانه اتخاذ كرده اند.
اروپام*1516 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا