۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82506216
T T
۰ نفر
البرز در مسیر انتخابات/ به كارگیری روش های نوین تبلیغاتی

كرج - ایرنا - جنب و جوش انتخاباتی در البرز با شكل گیری ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شده و این استان هم اكنون رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

بر اساس ماده 66 فصل پنجم قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت كشور آغاز می شود و تا 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می پذیرد.
در ماده 68 این قانون نیز انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری كه جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است.
در استان البرز بویژه كرج مركز این استان نیز تبلیغات انتخاباتی با شكل گیری ستادهای انتخاباتی آغاز شده است اما، هواداران برخی از نامزدها در تلاش برای معرفی خود دارند كه البته برخی ها هم به جای معرفی برنامه های نامزد انتخاباتی مورد حمایت خود به نقاط ضعف رقبا می پردازند.
مسئولان ستادهای انتخاباتی دكتر حسن روحانی و سیدابراهیم رئیسی در استان البرز نیز تاكنون معرفی شده اند و مابقی نیز تا چند روز آینده معرفی خواهند شد.

**تبلیغات در فضای مجازی
در فضای مجازی و گروه های تلگرامی استان كه امری نوین در روش های تبلیغاتی محسوب می شود، فعالیت های گسترده ای در حال انجام است.
حامیان نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان با استفاده از محیط های فضای مجازی با بحث و بررسی در خصوص سوابق و اقدامات فرد مورد نظر خود اقدامات تبلیغاتی خود را آغاز كرده اند.
هیات های اجرایی انتخابات ریاست جهموری در فرمانداری های 6 شهرستان البرز در موعد مقرر تشكیل شده و بر روند تبلیغات كاندیداهای ریاست جمهوری در نقاط مختلف استان نظارت داشته و تخلفات را گزارش می كنند.
در این میان بازار رسانه های البرز نیز داغ شده و تمامی اخبار رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است، برخی از فعالان این عرصه انتخابات را شب عید رسانه ها می دانند و درصدد رسیدن به اهداف مالی هستند.

** اجازه تخریب انتخابات و كاندیداها را نمی دهیم
از سوی دیگر دادستان عمومی و انقلاب مركز استان البرز با بیان اینكه اجازه تخریب انتخابات و كاندیداها در فضای مجازی را نمی‌دهیم، گفت:‌ دستگاه قضایی با رصد فعالیت‌ها و اشراف كامل به موضوعات مربوط به انتخابات، اجازه تخریب انتخابات و كاندیداها در فضای مجازی را نمی‌دهد.
حاجی‌رضا شاكرمی می افزاید: برگزاری انتخاباتی باشكوه، مشاركتی، حداكثری و قانونمند نیازمند این است كه همه دستگاه‌ها و نهادها، هیأ‌ت‌های نظارتی و اجرایی و گروه‌های مردمی و فعالان سیاسی و كاندیداها و هواداران آنها تعامل و همراهی مطلوبی داشته باشند.
وی ادامه می دهد: یك شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان البرز راه‌اندازی شده كه با به‌كارگیری قضات مجرب، در كمترین زمان به این پرونده‌ها با دقت بسیار رسیدگی خواهد شد، همچنین بخشی در دادستانی استان البرز با هدف رصد لحظه به لحظه فعالیت‌ها در فضای مجازی راه‌اندازی شده و به طور قطع اجازه تخریب فضای انتخابات، ایجاد تنش در استان و تخریب هیچ كاندیدایی را نخواهیم داد.
رییس ستاد انتخابات استان البرز نیز با بیان اینكه برگزاری انتخابات در استان البرز طی 11 مرحله آسیب شناسی شده، گفت: كمیته های ستاد انتخابات استان البرز از مدت ها پیش تشكیل شده و تاكنون 18 جلسه در این زمینه برگزار شده است.
فتح الله حقیقی در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان كرد:‌ در جلساتی با اعضای ستاد و با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد برگزاری انتخاباتی سالم، امن و با شكوه هستیم و در چهارچوب قانون از هیچ اقدامی برای نیل به اهداف فروگذار نخواهیم كرد.
وی با اشاره به اینكه فعالیت های تبلیغاتی مدیران، مسئولان و كاندیداها رصد می شود، اضافه كرد:‌ با هر گونه اقدامی خلاف قانون برخورد می شود زیراكه چهارچوب قانون در خصوص انتخابات مشخص و شفاف است.
معاون استاندار البرز تاكید كرد: تخلف از احدی پذیرفتنی نیست به این دلیل كه ما امانت دار مردم بوده و باید از آرا آنها محافظت كنیم و در این راه هیچ گونه ملاحظه سیاسی در خصوص افراد صورت نمی گیرد.
حقیقی با تاكید بر اینكه مردم هوشیار و آگاه هستند و نمی توان از آنها سوء استفاده كرد می افزاید: میزان هزینه و نحوه تبلیغات كاندیداها بیانگر اهداف آنها بوده و مردم بصیر هرگز توجهی به این حواشی ندارند و این اقدامات تاثیری در تصمیم سرنوشت ساز آنها نخواهد داشت.
وی با بیان اینكه هر گونه تبلیغات در موعد سكوت تبلیغاتی باید امحا شود خاطرنشان می كند: این كمیته متشكل از نمایندگان نیروی انتظامی، فرمانداران و شهرداری است و در موعد مقرر نسبت به امحا تبلیغات در نقاط مختلف اقدام می كند.
1535/6155/ 6042 خبرنگار:حكیمه كشاورز**انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
۰ نفر