۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸
کد خبر: 82506262
T T
۰ نفر
راه اندازی بیش از 800 واحد صنعتی مازندران در دولت یازدهم

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت كه از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاكنون پروانه بهره برداری برای بیش از 800 واحد صنعتی جدید در این استان صادر شده است.

ربیع فلاح روز چهارشنبه در نشست تشكل های جامعه كارگری مازندران افزود : با وجود تمام تنگناها ، دولت تدبیر و امید در كنار رفع مشكلات واحدهای تولیدی فعال مازندران ، توسعه و ایجاد واحدهای تولیدی جدید در بخش های مختلف از جمله صنایع را هم به صورت جدی دنبال كرد.
وی با تاكید بر این كه برای رفع موانع پیش روی فعالیت واحدهای تولیدی مازندران اقدامات موثری صورت گرفته است ، ادامه داد : در سال 1394 برای این منظور ستاد رفع موانع تولید تشكیل شد و سال گذشته هم دولت مبلغ كلانی در قالب بسته حمایتی رونق تولید برای این كار اختصاص داد.
استاندار مازندران به وجود انباشت مطالبات قطعه سازان به عنوان بخشی از مشكلات پیش روی واحدهای تولیدی استان نام برد و گفت : از زمان روی كار آمدن دولت تدبیر و امید و تلاش برای رفع این مسائل ، اكنون علاوه بر رفع این مشكلات حتی زمینه راه اندازی واحدهای جدید قطعه سازی دراستان نیز فراهم شده است .
وی افزود : تاكنون مشكلات یكهزار و 93 واحد كشاورزی ، خدماتی و صنعتی مازندران در زمینه تامین سرمایه در گردش ، بدهی های مالیاتی ، بانكی و تامین اجتماعی با پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید رفع شده است .
فلاح گفت : در 2 سال اخیر هشت هزار و 750 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی ، خدماتی و كشاورزی مازندران برای كمك به حفظ ، افزایش و فروش تولیدات پرداخت شده است .
وی با اظهار این كه بعضی از از واحدهای تولیدی هم در دولت یازدهم تعطیل شدند ، افزود : بدون انكار این موضوع اما این ادعا را داریم كه توقف ها در مقایسه با فعالیت بنگاههای جدید و بازگشت تعداد زیادی از بنگاههای در حال ورشكستگی به چرخه تولید در این دولت ، بسیار كم بوده است .
استاندار مازندران گفت : در زمان روی كار آمدن دولت تدبیر و امید ، 28 درصد واحدهای صنعتی مازندران تعطیل بود كه تمامی اقدامات تلاشی برای احیای این واحدها انجام شد .
** ایجاد 30 هزار شغل خانگی در مازندران
وی همچنین به ایجاد 30 هزار شغل خانگی در 2 سال اخیر به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم برای اشتغالزایی نام برد و ادامه داد : با ایجاد این نوع مشاغل زمینه كسب و كار و درآمد برای اقشاركم درآمد زیر پوشش بهزیستی و كمیته امداد فراهم شد .
استاندار مازندران تاكید كرد : تا وقتی یك واحد تولیدی تعطیل در استان وجود داشته باشد به عنوان مسئول در این دولت خود را بدهكار و موظف به رفع این مشكلات می دانم .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیكلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
۰ نفر