۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82506438
T T
۰ نفر

روسیه: داعش برای اتحاد گروههای تروریستی مذاكره می كند

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82506438
روسیه: داعش برای اتحاد گروههای تروریستی مذاكره می كند

مسكو - ایرنا - داعش كه در چارچوب راهبرد ضدسوری گروه كشورهای غربی-عربی به پیشگامی آمریكا همراه دهها گروه تروریستی و مسلح دیگر در سوریه و عراق فعالیت می كند، مذاكرات برای اتحاد را آغاز كرده است.

به گزارش ایرنا، الكساندر بورتنیكوف رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه این خبر را امروز (چهارشنبه) در نشست دو روزه امنیت بین المللی مسكو كه با حضور نمایندگان حدود 80 كشور از جمله هیات دفاعی ایران آغاز شد، اعلام كرد.
خبرگزاری اسپوتنیك به نقل از سخنان این مقام روسی نوشت: اطلاعاتی در باره مذاكرات داعش با سایر گروهك های تروریستی برای متحد شدن احتمالی به دست آمده است.
بورتنیكوف همچنین خاطر نشان كرد كه گروهك های تروریستی به تنهایی منابع كافی را برای ادامه عملیات
جنایتكارانه خود دارند.
به گزارش ایرنا، در نشست دو روزه امنیت بین المللی مسكو 700 شركت كننده از جمله 25 سرپرست هیات در سطح وزیران دفاع و همچنین رئیسان ستاد كل نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی و كارشناسان از كشورهای مختلف شركت دارند.
سردار دهقان افزون بر شركت و سخنرانی در این نشست، با سرگئی شویگو همتای روس و شماری از دیگر همتایان خود دیدار می كند و همچنین در نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه آخرین اوضاع این كشور و تقویت همگرایی ها برای مبارزه با تروریسم بررسی می شود.
وزیر دفاع ایران تاكنون در حاشیه این نشست، دیدارهای دو جانبه ای با همتایان هندی، صربستانی و ونزوئلایی خود داشته و در باره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی وتوسعه همكاری ها در حوزه های مرتبط مذاكره كرده است.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا