۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82508285
T T
۰ نفر

بازگشت پرنده های مرگبار آمریكا به آسمان پاكستان

۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82508285
بازگشت پرنده های مرگبار آمریكا به آسمان پاكستان

اسلام آباد - ایرنا - ماه ها پس از توقف نسبی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به خاك پاكستان، روز چهارشنبه گذشته دست كم هفت نفر در اثر حمله یك فروند پهپاد آمریكایی به مناطق شمال غربی پاكستان كشته شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاكستان روز جمعه اعلام كردند این حمله در یكی از مناطق 'وزیرستان شمالی' از جمله مناطق قبایلی پاكستان در نزدیكی مرز افغانستان رخ داده است.
گفته می شود در این حمله، یك واحد منزل مسكونی كه شبه نظامیان گروه تروریستی طالبان در آن استقرار داشتند، هدف قرار گرفته است.
این دومین حمله پهپادی آمریكا به خاك پاكستان از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. حدود یك ماه و نیم پیش نیز دو نفر در مناطق قبایلی پاكستان در اثر حمله یك فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریكا كشته شدند.
حملات پهپادی آمریكا به خاك پاكستان از سال 2004 در زمان جرج بوش رئیس جمهوری وقت آمریكا آغاز شد و در زمان ریاست جمهوری باراك اوباما شدت گرفت.
طی دوسال گذشته، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به خاك پاكستان تقریبا متوقف شده بود. پایگاه این پهپادهای شكاری در افغانستان مستقر است و آمریكا با استفاده از خاك افغانستان، نقاط مختلف مرزی پاكستان را هدف قرار می دهد.
آمریكا مدعی است این حملات با هدف از بین بردن تروریست ها و شبه نظامیان انجام می شود اما روایت شاهدان عینی ساكنان مناطق شمال غرب پاكستان حاكی است حدود 80 درصد قربانیان این حملات، از افراد بی گناه و ساكنان عادی این مناطق هستند.
دولت پاكستان در سال های گذشته بارها مراتب اعتراض خود را نسبت به انجام حملات پهپادی آمریكا به خاك آن كشور اعلام كرده و آن را نقض صریح تمامیت ارضی پاكستان دانسته است. با این وجود، واشنگتن بدون توجه به اعتراض های اسلام آباد، هربار كه اراده كرده، اقدامات تجاوزكارانه به خاك پاكستان را تكرار كرده است.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی