۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82509232
T T
۰ نفر

گرد و غبار در برخي نقاط خوزستان تا دوشنبه ادامه دارد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82509232
گرد و غبار در برخي نقاط خوزستان تا دوشنبه ادامه دارد

اهواز – ايرنا – مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: گرد و غبار كه از صبح امروز برخي نقاط استان را فرا گرفته با شدت و ضعف تا روز دوشنبه ادامه دارد كه اوج آن در روزهاي شنبه و دوشنبه است.

كوروش بهادري شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: به دليل ورود يك موج گرد و غبار از شمال عربستان، گرد و غبار شعاع ديد را در بستان به 2 كيلومتر، آبادان و خرمشهر يك هزار و 500 متر و اهواز به 2 هزار و 500 متر كاهش داده است.
وي افزود: اهواز امروز (شنبه) شاهد بارندگي هاي پراكنده است ولي قابل ملاحظه نيست.
بهادري ادامه داد: تا روز دوشنبه كاهش دما بين 2 تا چهار درجه ادامه دارد و بعد از آن دماي هوا به 42 تا 43 درجه سانتيگراد افزايش مي يابد.
مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته اميديه با 42 و ايذه با 17 درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و خنك ترين نقاط استان گزارش شده و تغييرات دمايي هواي اهواز بين 41 و 21 درجه سانتيگراد در نوسان است.
بر اساس گزارش اداره كل محيط زيست خوزستان، ميزان آلودگي هوا در ساعت 10 صبح امروز شنبه در آبادان به يك هزار و 200 و در خرمشهر به يك هزار و 118 ميكروگرم بر متر مكعب رسيده است.
چهارم ارديبهشت ماه نيز گرد و غبار در اهواز و برخي نقاط خوزستان باعث تعطيلي مدارس و دانشگاهها در نوبت بعد از ظهر شد.
سال گذشته نيز، استان خوزستان با چند مورد گرد و غبار شديد مواجه شد كه در توفان گرد و غبار در هشتم بهمن ماه 1395، ميزان آلودگي هواي اهواز به بيش از 66 برابر حد مجاز رسيد.
وقوع اين توفان گرد و غبار، قطعي مكرر آب و برق، شبكه ارتباطي، تعطيلي مدارس و ادارات را به دنبال داشت.
3004/6064
خبرنگار: خاطره غفاري** انتشار دهنده: محسن بهاروند