۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82510767
T T
۰ نفر
كار در ورزش نابینایان و كم بینایان نیازمند عشق است

زنجان - ایرنا - رئیس فدراسیون نابینایان و كم بینایان گفت: كار و خدمت در حوزه ورزش نابینایان و كم بینایان نیازمند عشق و علاقه وافر است.

محمدرضا مظلومی روز یكشنبه در مجمع عمومی سالانه هیات ورزش نابینایان و كم بینایان استان زنجان افزود: همه افراد و دستگاه ها دوست دارند برای پیشبرد امور جامعه معلولان كمك كنند اما امكانات كشور محدود است.
وی اظهار كرد: مشكل معلولان به كل جامعه برمی گردد و همه آنهایی كه از نعمت سلامتی برخوردارند باید این قشر از اجتماع را كمك كنند تا این عزیزان بتوانند از امكانات موجود به شكل بهتری بهره مند شوند.
مظلومی با بیان اینكه بر حسب آمارهای جهانی، بین پنج تا هفت درصد از افراد جامعه معلول هستند افزود: افراد معلول نیازمند هزینه و توجه ویژه هستند تا بتوانند همانند دیگران از امكانات جامعه به شكلی بهتر استفاده كنند.
وی تصریح كرد: كار كردن برای جامعه معلول، كاری سخت است و امید است با حمایت بهتر و بیشتر، این بچه های معلول را یاری دهیم تا با انگیزه بیشتری به ورزش مورد علاقه خود پرداخته و با حضور در میادین ورزشی جهان برای كشور فخر آفرینی كنند.
مظلومی ادامه داد: فدراسیون به دنبال این است كه معلولان به ویژه نابینایان و كم بینایان جایگاه خود را در عرصه ورزش و سایر عرصه های اجتماعی پیدا كنند.
رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و كم بینایان فعالیت های ورزشی را در حفظ و ارتقای سطح سلامت افراد معلول مهم خواند و گفت: در صورت حمایت های مادی و معنوی می توان ورزش این قشر از جامعه را به جایگاه واقعی و اصلی خود سوق داد.
مظلومی افزود: این فدراسیون در حد وسع و توان از ورزش نابینایان و كم بینایان در استان ها حمایت می كند و در بعد آموزشی این آمادگی را دارد كه در برگزاری كلاس های آموزش مربیگری و كارگاه های آموزشی كمك كار هیات ها باشد و از هیچ كمكی دریغ نورزد.
وی با بیان اینكه ورزش نابینایان و كم بینایان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شكل گرفت اظهار كرد: در زمان حاضر 17 یا 18 سال از عمر این فدراسیون می گذرد و همه تلاش ها بر این است كه این ورزشكاران كه در رشته های ورزشی مختلف فعال هستند با نشان دادن توانمندی های بالای خود به جایگاه مورد نظر برسند.
مظلومی یادآور شد: زنجان نیز در عرصه ورزش بسیار توانمند و فعال است و امید می رود نابینایان و كم بینایان با نشان دادن شایستگی های بالای خود در رقابت های كشوری به عضویت تیم ملی درآمده و در قالب تیم ملی به مسابقات برون مرزی اعزام شوند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
۰ نفر