۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82513300
T T
۰ نفر

رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك در راه تهران

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82513300
رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك در راه تهران

تهران - ایرنا - «فیلیپ كریون» رئیس كمیته بین المللی پارالمپیك روز چهارشنبه در صدر یك هیات بلندپایه ورزشی وارد تهران می شود.

این سفر به دعوت «محمود خسروی وفا» رئیس كمیته ملی پارالمپیك صورت می گیرد. جمهوری اسلامی ایران یكی از اعضای فعال كمیته بین المللی پارالمپیك و یكی از كشورهای پیشرو در ورزش معلولان و جانبازان است.
بازدید از امكانات ورزش معلولان و جانبازان در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز و گفت و گو با مقام های ورزشی در خصوص راه های گسترش مناسبات از جمله برنامه های «كریون» در سفر به تهران است.
وی همچنین روز پنجشنبه در آ‌یین افتتاحیه رقابت های دو و میدانی جانبازان، معلولان، نابینایان و كم بینایان قهرمانی كشور گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در تهران شركت می كند.
این رقابت ها با حضور بیش از 700 ورزشكار جانباز و معلول برگزار می شود.
رقابت های دوومیدانی جانبازان، معلولان، نابینایان و كم بینایان قهرمانی كشور با نظارت كمیته بین المللی پارالمپیك برگزار می شود.
«جانل الدریج» نماینده فنی كمیته بین المللی پارالمپیك ناظر ویژه رقابت های دوومیدانی جانبازان، معلولان، نابینایان و كم بینایان قهرمانی كشور است.
این رقابت ها 14 تا 16 اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.
كمیته بین‌ المللی پارالمپیك یك نهاد بین ‌المللی غیرانتفاعی برای مسابقات پارالمپیك و به عنوان فدراسیون بین ‌المللی عهده ‌دار سازماندهی بازی ‌های پارالمپیك است.
این كمیته در 22 سپتامبر سال 1989 در شهر دوسلدورف آلمان تأسیس شد و مأموریت آن فعال كردن ورزشكاران پارالمپیك برای رسیدن به تعالی ورزشی و الهام بخشی و ایجاد اشتیاق جهانی است. همچنین كمیته بین‌ المللی پارالمپیك با ترویج اهمیت پارالمپیك در ایجاد فرصت‌ های ورزشی برای همه افراد با ناتوانی‌ های مختلف از مبتدی تا سطح نخبگان می ‌كوشد.
این نهاد بین المللی ورزش 174 عضو از كمیته ‌های ملی پارالمپیك و چهار نماینده از سازمان ‌های بین ‌المللی ورزشی برای معلولان و پنج نماینده از سازمان‌ های منطقه ‌ای دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9029**
تنظیم كننده: محمد مهدی موذن**انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر