۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82517271
T T
۰ نفر
اعطای شهروندی تركیه به اتباع خارجی در برابر سرمایه گذاری 1.5 میلیون دلاری

آنكارا- ایرنا- دلت تركیه اعلام كرد كه سرمایه گذاران خارجی در صورت خرید سهام صندوق سرمایه‌ غیرمنقول یا فعالیت اشتغال زا در تركیه از حق شهروندی كشور برخوردار می شوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس مفاد اصلاح آیین نامه اعطای حق شهروندی در تركیه كه روز جمعه در روزنامه رسمی این كشور نیز منتشر شد، سرمایه‌ گذاران خارجی در صورت خرید 1.5 میلیون دلار سهام صندوق سرمایه گذاری غیرمنقول یا سرمایه گذاری اشتغال زا می توانند شهروند تركیه شوند.
با افزوده شدن یك بند به ماده 20 آیین نامه اعطای حقوق شهروندی به اتباع خارجی، به شهروندان خارجی كه سرمایه 1.5 میلیون دلاری خود در سهام غیرمنقول یا كارآفرینی را به مدت سه سال حفظ كنند، از طرف هیات وزیران، حق شهروندی تركیه اعطا می شود.
نعمان كورتولموش معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت تركیه اواخر سال گذشته میلادی اعلام كرده بود كه برای افراد خارجی كه در تركیه سرمایه‌گذاری مشروط به استخدام تعدادی از اتباع تركیه انجام دهند، یا ملكی را خریداری كنند و تا سه سال آن را نفروشند، یا مبلغی را به مدت سه سال به عنوان سپرده در بانك بگذارند و یا سهام پروژه های دولتی را خریداری كنند، حق شهروندی خارج از نوبت اعطا می شود.
این تصمیم دولت تركیه در پی نگرانی از احتمال بروز مشكلات اقتصادی و در راستای حل مشكل بیكاری و نیز با هدف رونق بازارهای مالی و جذب سرمایه های خارجی انجام می شود.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری