۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۰۲
کد خبر: 82517639
T T
۰ نفر
ترامپ با رئيس جمهوري ايتاليا و پاپ فرانسيس ملاقات مي كند

رم - ايرنا - مطبوعات ايتاليا روز جمعه از ملاقات آتي دونالد ترامپ با پاپ فرانسيس رهبر مذهبي كاتوليك ها و 'سرجو ماتارلا' رئيس جمهوري ايتاليا، پيش از شركت در اجلاس سران جي 7 در اين كشور خبر دادند.

به گزارش ايرنا،خبرگزاري 'كرونوس' ايتاليا به استناد بيانيه كاخ سفيد نوشت: دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا، در اواخر ماه جاري ميلادي و پيش از نشست سران گروه 7 عازم رم مي شود، جايي كه با رئيس جمهوري ايتاليا و پاپ فرانسيس ديدار و گفت و گو خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش، ترامپ در ديدار با ماتارلا پيرامون همكاري هاي چندجانبه و روابط دوجانبه ميان آمريكا و ايتاليا رايزني خواهد كرد. رئيس جمهوري آمريكا سپس از رم عازم بروكسل شده تا روز 25 ماه مه (4 خرداد) در نشست سران ناتو حضور يافته و با رهبران اتحاديه اروپا ديدار كند.
وي در ادامه به منظور شركت در نشست سران گروه 7 در روزهاي 26 و 27 ماه مه (5 و 6 خرداد) به ايتاليا بازگشته و عازم جزيره سيسيل مي شود.
كرونوس افزود: ترامپ در نخستين سفر خارجي خود ابتدا به عربستان سعودي، سپس به اسرائيل و در ادامه به ايتاليا و بروكسل سفر مي كند.
روزنامه لارپوبليكا همچنين درباره نخستين سفر خارجي ترامپ نوشت: سياست هاي ژئوپوليتكي جديد آمريكا، دست دادن با اسلام است، ترامپ تنها پس از سفر به سه پايتخت مذهبي جهان به نشست ناتو در بروكسل و نشست كشورهاي گروه 7 به ايتاليا سفر خواهد كرد.
به نوشته اين روزنامه، اولويت هاي ترامپ كه در تقويم كاري اين سفر گنجانده شده است عبارتند از: اصلاح تصوير اشتباهي كه از خود در رابطه با اسلام به جاي گذاشته است؛ ايجاد يك جبهه واحد عليه كشورهاي مستقل و ضد تروريسم؛ ادعاي از سرگيري گفت و گوهاي صلح بين اسرائيل و فلسطين؛ به رخ كشيدن اين موضوع به متحدان كه براي دفاع بايد خيلي بيشتر از اينها هزينه كنند و در نهايت تهديد مخملي (در رابطه با نشست G7) در مورد انجام عمل متقابل در تجارت با جهان.
لارپوبليكا افزود: رئيس شوراي ملي امنيت آمريكا، ژنرال مك ماستر در مورد تصميم تعجب برانگيز ترامپ براي قرار دادن عربستان سعودي به عنوان اولين كشور در سفر خود اين بود كه با كمك يكديگر بنياد گرايي و ايدئولوژي تروريسم را شكست خواهيم داد.
وي همچنين عربستان سعودي را بدليل سر پرستي از دو محل مقدس مهم براي مسلمانان شريكي ناميد تا به كمك او، آمريكا جهان عرب را متحد سازد.
شبد**اروپام**461 **1010
انتشار دهنده:حسن معظمي