۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82519618
T T
۰ نفر
ربيعي: تا احقاق كامل حقوق معدن‌چيان در كنارشان مي‌مانيم/لزوم نوسازي معادن كشور

تهران - ايرنا - وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه كارگران معدن با جانشان كار مي‌كنند، گفت: تا احقاق كامل حقوق معدن‌چيان در كنارشان مي‌مانيم.

براساس گزارش روز يكشنبه ي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، «علي ربيعي» شب گذشته براي دومين بار براي پيگيري وضعيت معدنچيان معدن «زمستان يورت» به استان گلستان سفر كرد.
ربيعي در جمع كارگران معدن افزود:در صورتي كه پيمانكاران معادن، بيمه‌ كارگران را رد نكرده باشند، طبق بخشنامه‌‌اي كه مصوب شده كارفرما بايد پيمانكار را تغيير دهد.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، كار در معدن را يكي از مشاغل سخت‌ معرفي و خاطرنشان كرد: در اين حادثه كارگراني از دست رفتند و كودكاني يتيم شدند كه اين مسئله تاسف‌انگيز است.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه معدن جزو مكان‌هاي پرريسك است، افزود: امروز تا عمق 1400 متر رفتيم تا به محل حادثه رسيديم و معتقدم نياز داريم تا درباره همه تجهيزات و ايمني معادن‌مان تجديد‌نظر كنيم.
ربيعي با بيان اينكه معادن ما 40، 50 ساله هستند و تجهيزات آنها كهنه است، افزود: هر چند قواعدي كه در استانداردهاست، بيشتر آن در اينجا رعايت شده است.
وي توضيح داد: با وزير صنعت فمعدن و تجارت درباره نوسازي همه معادن صحبت كرديم و آن را در دستور كار خود قرار داديم.
ربيعي ادامه داد: براي عملياتي شدن اين كار، كميته‌اي تشكيل شد تا همه موارد را بررسي ‌كند، حتي يك كارگر معدن در كنار كارشناسان ايمني در اين كميته حضور دارد تا يك گزارش جامع بدست آيد و ما آن را مبناي كار خود قرار دهيم.
وزير كار تاكيد كرد: با توجه به سختگيري‌هايي كه مي‌شد، بازهم در پيمانكاري‌ها حق بيمه رعايت نشده و براي اين موضوع نيز كميته‌اي تشكيل داديم و هر كسي مي‌تواند با مراجعه به آن اظهارات خود را مطرح كند.
وي افزود: البته اين كميته تنها به اين معدن اختصاص ندارد و در ديگر معادن اگر پيمانكاران بيمه‌ را رد نكرده باشند نيز طبق بخشنامه‌‌اي كه مصوب شده كارفرماي اصلي بايد پيمانكار را تغيير دهد و تا حقوق كارگر رعايت شود.
ربيعي با اشاره به پرداختي‌هاي معدن «زمستان يورت» گفت: معوقات سال 95 اين معدن كاران پرداخت شده و وعده مي‌دهيم كه تا تحقق همه حقوق اين كارگران زحمتكش در كنار آنها ايستاده ايم.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام **9123**1070*1579*خبرنگار: زهره دريغ گفتار * انتشار : مرضيه فاتحي