۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82519884
T T
۰ نفر
ایران امكانات خوبی برای مهاجران افغان ایجاد كرده است

كابل - ایرنا - محمد جواد ظریف وزیر خارجه كشورمان امروز (یكشنبه) در دیدار با عبدااله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با اشاره به سكونت حدود سه میلیون مهاجر افغان در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران امكانات خوبی برای آوارگان و مهاجران افغانستان ایجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از كابل ظریف در این دیدار تصریح كرد: لازم است برای خدمات رسانی بهتر وضعیت مهاجران غیرقانونی تبدیل به وضعیت قانونی شود.
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز از جمهوری اسلامی برای ایجاد امكانات آموزشی برای تحصیل دانش آموزان افغانی قدردانی و بر همكاری های كنسولی و تسریع در رفت و آمد اتباع دو كشور تاكید كرد.
دو طرف در این دیدار برخی مشكلات مرزی و راهكارهای حل و فصل آنها را بررسی كردند.
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان امروز همزمان با سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز در دیدار با آقای ظریف وزیر امورخارجه ایران در مورد موضوعات صلح، پناهندگان افغانی و راههای مقابله با تروریسم گفت وگو كردیم.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در رأس هیأت بلند پایه به این كشور سفر كرده است.
ظریف در این سفر با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و دیگر مقامهای عالیرتبه این كشور نیز دیدار و گفت و گو كرده است.
ایران و افغانستان به عنوان دو كشور همسایه روابط دوستانه ای در زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند و سفرهای متععد مقامات عالیربته دو كشور به تهران و كابل موید این موضوع است.
آساق**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی
۰ نفر