۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82522437
T T
۰ نفر
ایران خودرو در 10 سال آینده 23 خودرو با پلتفرم جدید تولید می كند

تهران- ایرنا- مدیرعامل ایران خودرو از برنامه ریزی برای تولید 23 خودروی صندوق دار، هاچ بك، الكتریكی، هیبریدی و غیره با پلتفرم جدید در 10 سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «هاشم یكه زارع» امروز (سه شنبه) در امضای قرارداد 10 جانبه بین المللی طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو در محل شركت ساپكو افزود: صنعت خودرو در همه جای جهان پیشران و لوكوموتیو سایر صنایع است.
به گفته این مقام مسوول، سال گذشته بیش از یك میلیون و 300 هزار خودرو در كشور تولید شد كه اگر صنعت خودروسازی نبود، باید افزون بر 13 میلیارد دلار ارز از كشور خارج می شد؛ این در حالی است كه تولید خودروهای داخلی با یك بیستم این ارز انجام شده است.
وی با اشاره به عقد نخستین قرارداد بین المللی خودرویی با پژو با اجرایی شدن برجام و راه اندازی نخستین خط تولید پژو 2008 با حضور رئیس جمهوری در هفته گذشته، خاطرنشان كرد: اواخر امسال خط تولید خودروی 301 و در فاز بعدی خودروی 208 پژو نیز وارد مدار تولید خواهند شد.
یكه زارع تصریح كرد: این مهم با تكیه بر انتقال دانش و فناوری، رسیدن به 70 درصد داخلی سازی و صادرات 30 درصد محصولات اجرایی می شود.
وی با اشاره به امضای قرارداد مشاركت با سه شركت خارجی دیگر د آینده نزدیك، یادآور شد: صنعت خودرو برای توسعه خود نمی تواند فقط نگاه به داخل داشته باشد.
این مقام مسوول با اشاره به عقد قرارداد پلتفرم، تاكید كرد: مقوله های موتور، گیربكس، اكسل و دیگر موارد در بحث پلتفرم دیده شده و در اجرای آن حتی از مشاركت شركت های بوش و كندیدنتال و شركت های قطعه ساز داخلی استفاده می شود.
وی بیان كرد: نخستین محصول این پلتفرم در دو سال و نیم آینده وارد بازار خواهد شد و برای تولید خودروهای صندوق دار، هاچ بك و حتی برقی و هیبریدی از آن برنامه ریزی شده است.
یكه زارع گفت: از توانمندی دانشگاه های صنعتی امیركبیر و شریف برای طراحی و تولید خودروهای الكتریكی و هیبریدی در این پروژه استفاده شده و طی 10 سال 23 محصول مختلف از این پلتفرم تولید می شود.
به گزارش ایرنا، قرارداد و تفاهم نامه 10 جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل شركت ساپكو امضا شد.
در این پروژه پنج شركت خارجی از آلمان، كره جنوبی، ایتالیا و بلژیك و پنج مشاركت كننده داخلی یعنی دانشگاه های امیركبیر و شریف، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شركت ایران خودرو حضور دارند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 3065 ** 9132*1579* خبرنگار: محمد ملك دار** انتشار:مرضیه فاتحی
۰ نفر