۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۴۶
کد خبر: 82524872
T T
۰ نفر

رئیسی : باید تحریم را فرصت بدانیم

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۴۶
کد خبر: 82524872
رئیسی : باید تحریم را فرصت بدانیم

تهران - ایرنا - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت :معتقدم باید تحریم را یك فرصت بدانیم. كشور ما بجای اینكه در مقابل تحریم ها كوتاه بیاید باید خود را مقاوم بسازد. عرصه ای كه می خواهند عرصه تهدید ایران كنند باید به دور از هر شعار به خودكفایی برسیم.

به گزارش ایرنا ، رئیسی در گفت وگو با شبكه خبر افزود:در انتخابات گذشته برخی اعلام كردند كه به لحاظ اقتصادی تحریم اثر گذاشته و خزانه خالی است و تحریم كنندگان این پیام را گرفتند.
وی تصریح كرد: عرصه ای كه می خواهند عرصه تهدید ایران كنند باید به دور از هر شعار به خودكفایی برسیم. در انتخابات گذشته برخی اعلام كردند كه به لحاظ اقتصادی تحریم اثر گذاشته و خزانه خالی است و تحریم كنندگان این پیام را گرفتند.
رئیسی درباره شعار آمریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند گفت: این روحیه را امام در ملت ما ایجاد كرد كه این قدرت در میان ملت وجود دارد. سید حسن نصرالله اعلام كرد اینها (صهیونیست ها) تشكیلاتشان عنكبوتی بوده و این حقیقت است. اگر خود را متصل به خدا كنیم می دانیم كه آنها به ملت ما كوچكترین ضربه را وارد نمی كنند.
این نامزد انتخاباتی ادامه داد: شیطان بزرگ وقتی موفق است كه احساس و اظهار ضعف كنیم. باید توانایی های ملی را تقویت كنیم .
رئیسی گفت: قرار بود كه برجام بسیاری از تحریم ها را بردارد و قول و قرار این بود. رییس جمهور هم این را گفت اما این اتفاق نیفتاد. طرف ما نقض عهد كرده و در مقابل آنان باید با عزت و داقتدار عمل كنیم و باید در برابر تحریم ها مقاوم شویم.
'قرار بود كه برجام بسیاری از تحریم ها را بردارد و قول و قرار این بود. رییس جمهور هم این را گفت اما این اتفاق نیفتاد. طرف ما نقض عهد كرده و در مقابل آنان باید با عزت و داقتدار عمل كنیم و باید در برابر تحریم ها مقاوم شویم.'
**تجربه مدیریتی
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و به بركت انقلاب اسلامی از 20 سالگی در دستگاه های اجرایی كشور مسوولیت داشتم و هرجا به جوانان اعتماد كردیم ضرر نكردیم.
شیوه من در این 30 سال مدیریت این بوده كه اعضای خانواده من درس خوانده و تحصیل كرده و فعال در حوزه های مختلف هستند اما بنا ندارم از نزدیكان در دولت استفاده كنم. از مشورت اعضای خانواده بهره مند می شوم اما مدیریت را به آنان واگذار نخواهم كرد.
وی ادامه داد: هر عرصه ای كه دست جوانان بوده عرصه خلاقیت بوده است. بنا داریم از جوانان كارامد در حوزه های مختلف بهره مند شویم. سامانه ارتباط با من ایجاد می شود در آستان قدس نیز همین كار رو كردیم. بانك ایده ها را در آستان قدس ایجاد كردیم.
رئیسی گفت:دیدگاه صاحبنظران و جوانان دغدغه مند را داریم و حضور جوانان گره گشا خواهد بود.
وی افزود: ما دولت خود را دولت كار و كرامت اعلام كردیم. اول این كه وزرا باید اهل كار و كارامدی باشند و كار خستگی ناپذیر برای مردم كنندو دوم این كه برای بیكاران كشور كارآفرینی كرده و زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را رقم بزنند.
وی ادامه داد: ممكن است فردی از نظر سیاسی خوشنام و شناخته شده باشد اما كارامد نباشد از آن استفاده نمی كنیم. دغدغه های همكار ما باید دغدغه مردم باشد و از مردم، با مردم ودر مردم باشند.

** تعامل مجریه با دیگر قوا
رئیسی در ادامه تاكید كرد: رییس جمهوری برابر قانون اساسی پس از رهبری مقام عالی كشور است اگر نگاه وی به قوای دیگر تعاملی نباشد كشور دچار مشكل می شود ما به استقلال قوا معتقدیم رییس جمهور باید قوه قضاییه و مقننه را در كنار خود ببیند .
وی یادآورشد: كار جمعی برای گره گشایی باید انجام شود و اگر نارسایی در یك بخش باشد رییس جمهوری باید در جلسات با روسای سه قوه تعامل كند و مردم شاهد دعوا در كشور نباشند.
این نامزد انتخاباتی تاكید كرد: من معتقدم اختلاف با قوای دیگر باید در نشست های روسای سه قوه یا در شوراهای عالی در جلسات دیگر شوراها از جمله امنیت ملی، اداری، فضای مجازی و اقتصاد و عالی انقلاب فرهنگی حل شود.
رئیسی ادامه داد: چرخ اقتصاد در كشور با دعواهای سیاسی به گردش نمی آید. امروز مردم دنبال رفع مشكل بیكاری هستند. مركز پژوهش های مجلس اعلام می كند 6 میلیون و 600 هزار بیكار داریم. برای 12 درصد بیكار باید اشتغال ایجاد شود. امیدواریم فضای كشور فضای كسب و كار و اشتغال شود.
وی درباره ترویج ارزش ها تصریح كرد: بعضی ها فكر می كنند انقلابیگری یعنی كار با عقلانیت همراه نباشد؛ انقلابیگری احساسی و سطحی نیست. انقلابیگری با نگاه به منافع آینده رقم می خورد. هم ما هم اعضای كابینه و هم مدیران بخش های مختلف می دانیم بدون مدیریت جهادی امكان گره گشایی نیست. فقط مدیریت انقلابی و جهادی می تواند كشور را از این شرایط خارج كند.
این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری یادآور شد: هرجا در كشور نواوری و خلاقیت بوده و گره گشایی شده آن استان و شهر مدیریت انقلابی داشته و هرجا درجا زدی مدیر نمیشه، امكانات نداریم وجود داشته است. مدیریت انقلابی یعنی می توانیم. می توانیم فقر را ریشه كن كرده و بیكاری را بزداییم.دستیابی به این موارد شعار نیست برای همه این ها با روحیه انقلابی برنامه داریم.
رئیسی تاكید كرد: رییس جمهوری با اختیارات درج شده در قانون اساسی می آید و باید رییس جمهوری از این اختیارات آگاهی داشته باشد. همكاری مردم در جهت فعال كردن بخش های مختلف اهمیت دارد. حضور مردم بسیار حضور اثر بخشی است و در این رابطه آنچه به عنوان یك رییس جمهوری می تواند به صورت محوری در آن موفقیت داشته باشد، برخورداری از خلاقیت و پیشبردن كشور به سمت اهداف سند چشم انداز و آرمان هایی است كه ملت و رهبری بر آن پافشاری دارند.
وی توضیح داد: انتقاد یك غنیمت است. من در بخش هایی در دوران مدیریتم در سازمان بازرسی ناظر را مچ گیر نمی دانستیم. ناظر را یك فرصت بدانیم. معتقدیم رسانه ها و فرهیختگان دانشگاه و صاحبنظران انتقادشان در راستای پیشرفت كشور است.
این نامزد انتخاباتی تاكید كرد: اگر دولتی با نماینده مجلس و یا فلان روزنامه بخاطر بیان اشكال بخورد كند، فساد كشور را می گیرد.
رئیسی گفت: ما سازمان بازرسی درون آستان قدس داریم كه 70 عضو دارد. علاوه بر این اعضا، پای حسابرسان را از بیرون به آستان باز كردم تا آنها نیز بررسی های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: باید به توانایی های مردم نگاهی متفاوت داشته باشیم. در این 4 سال آنچه تمام فرصت های كشور را معطل گذاشت نگاه به بیرون بود. هیچوقت هیچ كشوری بدون نگاه به منافع خودشان در كشور ما گره گشایی نمی كند.
این نامزد انتخاباتی یادآور شد: ما نگاهمان به دستان مردم كشور است. ما سرمایه های بسیاری در كشور داریم نگاهمان به درون كشور است. به عنوان یك طلبه می گویم كه تعامل با همه دنیا با عزت و اقتدار باشد و برای گره گشایی نگاه به درون كشور داریم.
رئیسی ادامه داد: اولویت ارتباط ما با همسایگان است و بازار صادرات كشور در كشورهای همسایه فراهم است. كشورهای منطقه، آمریكای لاتین، آسیای شرقی، اروپای شرقی در ارتباطات مورد توجه هستند.
وی ادامه داد: ممكن است برخی كشورها را جهان بپندارند. در جنبش غیر متعهدها بسیاری كشورها با تمایل و علاقه به كالای ایرانی و ایران می نگرند.
این نامزد انتخاباتی تاكید كرد: ارتباطات را تقویت می كنیم. در این دوران با همسایگان خوب ارتباط نداشتیم و با كشورهای دنیا و آمریكای لاتین ارتباط خواهیم داشت. وزارت خارجه باید در روابط خارجه نقش آفرین باشد و می تواند در اختیار اقتصاد باشد و روابط خارجی ایجاد كند.
رئیسی با ادای احترام به شهدای حرم گفت: مدافعان حرم بجای سنگر زدن در تهران بسیار فرسنگ ها دورتر از تهران پایداری می كنند. ما حتما مقاومت را بر اساس قانون اساسی و در دیدگاه امام (ره) و رهبری حمایت می كنیم و از مسلمانان در ظلم حمایت خواهیم كرد. باید مظلومان عالم مورد حمایت ایران قرار گیرد.
وی ادامه داد : سید حسن نصرالله اعلام كرد اینها (صهیونیست ها) تشكیلاتشان عنكبوتی بوده و این حقیقت است. اگر خود را متصل به خدا كنیم می دانیم كه آنها به ملت ما كوچكترین ضربه را وارد نمی كنند.
این نامزد انتخاباتی ادامه داد: شیطان بزرگ وقتی موفق است كه احساس و اظهار ضعف كنیم. باید توانایی های ملی را تقویت كنیم .
شبك **1983**خبرنگار : مرتضی رنجبران ** انتشار دهنده: سید محمد باقر نوربخش
۰ نفر