۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82527510
T T
۰ نفر
نجفی خواستار حضور در شبكه یك سیما برای پاسخگویی به تهمت های قالیباف شد

تهران-ایرنا- محمدعلی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان حامی حسن روحانی در نامه ای به رئیس صدا و سیما خواستار حضور در شبكه یك سیما برای پاسخگویی به تهمتی كه محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به وی زده است، شد.

به گزارش ایرنا، نجفی در این نامه به علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما بیان كرده است: از آنجا كه در مناظره روز جمعه - 22 اردیبهشت 1396- سیمای جمهوری اسلامی ایران، محمدباقر قالیباف موضوع به طور كامل نادرستی را به اینجانب نسبت داده است، تقاضا دارم براساس موازین شرعی و قانونی زمانی را در شبكه یك سیما در اختیار اینجانب قرار دهید تا برای آگاه ساختن مردم بزرگوار ایران به تهمتی كه به اینجانب زده شده است، پاسخ دهم.
به گزارش ایرنا، قالیباف روز گذشته در سومین مناظره انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نكاتی كه آقای جهانگیری در مورد املاك نجومی گفتند ،دروغ آشكار است البته به وقتش باید اینها اثبات شود، این كه می گویند 2200 میلیارد تومان دزدی در املاك نجومی شده است را ایشان باید ثابت كند ،چون تهمت بزرگی در حضور مردم است و ایشان حتما این را ثابت خواهند كرد و این حق برای من هست.
وی افزود: اما شما بدانید در املاكی كه گفته شد من خودم به دادستان كل نامه نوشتم كه رسیدگی و اعلام شد جرم و تخلف سازمان یافته ای اتفاق نیفتاده لاست، اما چون كثافت این فساد حقوق نجومی شما درآمده بود ،مشاور آقای روحانی ،آقای نجفی جلسه گذاشت و به گفته دادستان تهران در آن جلسه گفتند معادل سازی كنید؛ با مطرح كردن املاك نجومی كار سیاسی كنیم كه جلوی خرابكاری و كثافت كاری حقوق نجومی گرفته شود.
محمدعلی نجفی پس از این سخنان قالیباف شب گذشته در اطلاعیه ای اعلام كرد: آنچه آقای قالیباف در مناظره امروز (جمعه) به من نسبت داد، كذب محض است.
وی تاكید كرد: در هیچ جلسه ای صحبت از لوث كردن حقوق های نجومی با طرح املاك نجومی نكرده ام. موضوع املاك نجومی را سازمان بازرسی كل كشور گزارش داد و حداقل خسارت شهرداری را در این پرونده 23 هزار میلیارد ریال (2300 میلیارد تومان) اعلام و حتی وقوع تخلف را آقای احمد توكلی رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت نیز تایید كرد.
سیام*9254**1336 خبرنگار: سجاد خسروانیان**انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر