۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۱۴
کد خبر: 82532407
T T
۰ نفر
ايرانيان مقيم ايتاليا درشهرهاي رم و ميلان به پاي صندوق هاي راي مي روند

رم - ايرنا - ايرانيان مقيم ايتاليا در دوازدهمين دوره از انتخابات رياست جمهوري، در شهرهاي رم و ميلان پاي صندوق هاي راي مي روند.

به گزارش ايرنا، دوازدهمين دوره از انتخابات رياست جمهوري، همزمان با تهران، روز جمعه 29 ارديبهشت در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در رم و سركنسولگري كشورمان در شهر ميلان برگزار مي شود.
ايرانيان مقيم جنوب و مركز ايتاليا با مراجعه به سفارت كشورمان در شهر رم و هموطنان مقيم شمال اين كشور با مراجعه به سركنسولگري ايران در شهر ميلان در اين انتخابات شركت خواهند كرد.
سفارت جمهوري اسلامي در رم با انتشار اطلاعيه اي ضمن دعوت از كليه هموطنان مقيم ايتاليا براي شركت در اين انتخابات اعلام كرد: دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در روز جمعه مورخ 29 ارديبهشت 96 برابر با 19 ماه مه 2017 در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در رم از ساعت 9 الي 18 برگزار خواهد شد. كليه ايرانياني كه به سن 18 سال تمام رسيده اند مي توانند در انتخابات شركت نمايند .
در ادامه اين بيانيه آمده است: هموطنان گرامي مي توانند با در دست داشتن يكي از مدارك شناسايي معتبر شامل اصل شناسنامه، كارت ملي و يا گذرنامه ايراني به محل راي گيري مراجعه و راي خود را به صندوق بياندازند.
سفارت كشورمان همچنين به منظور پاسخ گويي به سوالات هموطنان خارج از كشور در خصوص دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري آدرس پست الكترونيكي 'p.election1396@mfa.gov.ir ' را تخصيص داده كه كليه ايرانيان خارج از كشور مي توانند پرسش هاي خود را از طريق آن مطرح و پاسخ آن را در اسرع وقت دريافت نمايند.
سركنسولگري ايران در شهر ميلان نيز با انتشار اطلاعيه اي، ساعات برگزاري راي گيري را از 8 تا 18 به وقت محلي اعلام كرد.
دوازدهمين دورهٔ انتخابات رياست جمهوري ايران روز جمعه 29 ارديبهشت 1396 برگزار خواهد شد. در اين دوره سيدمصطفي آقاميرسليم، سيد ابراهيم رئيسي، حسن روحاني، و سيدمصطفي هاشمي طبا با هم به رقابت مي پردازند.
بيش از 56 ميليون و 410 هزار نفر واجدان شرايط حضور در انتخابات 29 ارديبهشت هستند كه از اين تعداد بيش از يك ميليون و 350 هزار نفر رأي اولي خواهند بود.
اروپام**461 ** 1980