۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82534936
T T
۰ نفر

تمهيدات برگزاري انتخابات سالم در كردستان فراهم شده است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82534936
تمهيدات برگزاري انتخابات سالم در كردستان فراهم شده است

سنندج- ايرنا- رئيس ستاد انتخابات كردستان گفت: تمهيدات برگزاري انتخابات سالم در استان فراهم شده است، همه مجريان و ناظران برگزاري انتخابات آمادگي كامل را دارند.

عليرضا آشناگر روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه شيوه اخذ راي در انتخابات شوراها اسلامي در شهرستان سنندج و سقز كاملا مكانيزه انجام مي شود افزود: از همان آغاز احراز هويت افراد تا اخذ راي و شمارش آرا كاملا مكانيزه است.
وي افزود: در كوتاه ترين مدت شمارش آرا صورت مي گيرد، اما مراحل تشخيص هويت در رياست جمهوري به صورت مكانيزه و ساير فرايندها به صورت دستي انجام مي شود.
وي اظهاركرد: تعرفه هاي راي الكترونيكي ويژه شهرهاي سنندج و سقز و دستگاههاي احراز هويت در سطح استان توزيع شده است، همه كاربران، اعضاي شعب ثبت نام و نمايندگان فرماندار آموزش هاي لازم در زمينه برگزاري انتخابات را فراگرفته اند.
معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان با اشاره به اينكه از جمعيت يك ميليون و 600 هزار نفري استان كردستان حدود يك ميليون و 106 هزار نفر واجد شرايط راي هستند گفت: بيش از 82 هزار نفر در استان راي اولي هستند كه براي اولين بار مي توانند در انتخابات شركت كنند.
آشناگر ترويج و گسترش مباني اخلاقي و فراهم كردن محيط فرهنگي ايمن را در برگزاري انتخابات سالم ضروري عنوان كرد و گفت: تخريب و سياه نمايي پيامد منفي در جامعه دارد و سبب سلب اعتماد عمومي در جامعه مي شود.
به گفته وي، تخريب براي هيچ كدام از كانديداها بار ارزشي مثبتي ندارد، با اين روش نمي توان مشكلات مردم را رفع كرد در همين راستا ما موظفيم مباني اخلاقي را در جامعه ترويج كنيم.
وي ترويج و تبليغ برنامه و ايده هاي كانديداهاي اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا را ضروري دانست و گفت: امروز مردم مطالعه محور و برنامه محورند بايد مطالبات مردم را در انتخابات درنظر گرفت.
وي حضور حداكثري و مشاركت مردم در انتخابات را نشان دهنده بلوغ فكري و اجتماعي مردم دانست و افزود: اميد است مردم استان در روز 29 ارديبهشت سال جاري با حضور پرشور در پاي صندوق هاي راي حماسه ديگري خلق كنند.
هشت هزار و 200 نفر مامور انتظامي در هزار و 382 شعب ثبت نام مسئوليت برقراري امينت در تمام شعب اخذ راي را در استان كردستان بعهده دارند.
حدود 12 هزار و 400 نفر مسئوليت اجرايي و بازرسي در شعب مختلف ثبت نام راي دهندگان را بعهده دارند.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراي شهر و روستا فردا جمعه 29 ارديبهشت در سراسر كشور برگزار مي شود.
7352/ 3020
**خبرنگار: شيوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني