۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۴۸
کد خبر: 82535478
T T
۰ نفر

روز درخشش ملت؛

ایرانیان در گرجستان پای 2 صندوق رای

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۴۸
کد خبر: 82535478
ایرانیان در گرجستان پای 2  صندوق رای

مسكو - ایرنا - كار رای گیری انتخابات ریاست جمهوری از هموطنان مقیم و گردشگران ایرانی در گرجستان همزمان با ایران و كشورهای مختلف جهان، امروز (جمعه) پای دو صندوق رای در شهرهای تفلیس و باتومی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، صندوق شماره یك در یایتخت گرجستان، خیابان تاشكندی، شماره 37 مجتمع آموزش فردوسی سفارت ایران قرار دارد كه كار رای گیری با شركت شماری از ایرانیان و حضور سیدجواد قوام شهیدی سفیر ایران آغاز شد.
همچنین با توجه به تمركز جمعیتی ایرانیان در شهر و مناطق پیرامونی باتومی، صندوق دوم رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سركنسولگری ایران واقع در خیابان پرنواز مپه پلاك 83 قرار دارد.
رای گیری از ساعت هشت صبح به وقت محلی گرجستان (30 دقیقه منفی نسبت به ایران) آغاز شده است و براساس زمان تعیین شده تا ساعت 18 ادامه دارد.
براساس حدود دو هفته اطلاع رسانی سفارت ایران در گرجستان، ایرانیان می توانند رای خود را به یكی از دو صندوق تفلیس یا باتومی بیاندازند.
افراد 18 سال تمام به بالا (متولدین 29/2/1379 و قبل از آن - به میلادی 18/05/2000) با شناسنامه ایران و همراه داشتن شماره كارت ملی یا گذرنامه ایرانی می توانند رای بدهند.
بنا به اعلام حسن قشقاوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از كشور همزمان با رای گیری در ایران، در 103 كشور و 279 شعبه، برای اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج اقدام می شود.
معاون وزیر امور خارجه همچنین اعلام كرده است كه براساس تازه ترین اطلاعات قطعی شده در 132 نمایندگی شامل سفارتخانه ها و سركنسولگری انتخابات برگزار می شود و براساس پرونده های تشكیل شده كنسولی، 2.5 میلیون هموطن در خارج حائز شرایط رای دادن هستند كه البته آمار دقیقی نیست و همیشه آمار شناوری داریم.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا