۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82536645
T T
۰ نفر
حضور مردم در پاي صندوق هاي راي انقلاب اسلامي را بيمه مي كند

سنندج- ايرنا- فرماندار دهگلان گفت: مردم با حضور در پاي صندوق هاي راي سرنوشت سياسي و اجتماعي خود را تعيين و انقلاب اسلامي را بيمه مي كنند.

يحيي نظري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا حضور و مشاركت مردم را در پاي صندوق هاي راي شهرستان دهگلان چشمگير و بي نظير توصيف كرد و افزود: بدون شك حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي در سرنوشت مردم تاثيرگذار است و نقش حايز اهميتي در توسعه، پيشرفت و آباداني كشور دارد.
وي حضور مردم در انتخابات و راي مردم به نظام جمهوري اسلامي را نشان دهنده دمكراسي و مردمسالاري ديني دانست و گفت: مشاركت مردم در عرصه سياسي بازتاب هاي گسترده اي در سطح بين المللي بدنبال دارد و موجب ياس و نااميدي دشمنان جمهوري اسلامي مي شود.
وي تاكيد كرد: رئيس جمهور بايد مدير و مدبر باشد و در چهارچوب آرمان هاي نظام و انقلاب حركت كند و برنامه هاي اثربخشي براي اداره كشور داشته باشد.
تعداد 74 حوزه شعب اخذ راي در دهگلان داير شده است و 49 هزار و 365 نفر در اين شهرستان واجد شرايط راي دادن هستند.
راي ‌گيري انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز جمعه همزمان با سراسر كشور، در يك هزار و 382 شعبه اخذ راي استان كردستان نيز آغاز شده است.
از اين تعداد 518 شعبه اخذ راي در شهرها و 864 شعبه نيز در روستاها مستقر شده است كه دست اندر كاران انتخابات در سال جاري آراي مردم را در 789 شعبه ثابت و 584 شعبه سيار جمع آوري مي كنند.
انتخابات شوراهاي اسلامي در سنندج و سقز به صورت الكترونيكي برگزار مي شود. در اين 2 شهر 231 شعبه الكترونيكي تعبيه شده كه شركت كنندگان بايد منتخبان پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر را با استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي انتخاب كنند.
براساس سرشماري سال 1395 تعداد واجدان شرايط راي در استان كردستان يك ميليون و 167 هزار و 277 نفر هستند كه 28 هزار و 322 نفر از اين تعداد راي اولي هاي استان هستند.
تعداد كرسي هاي شوراهاي اسلامي استان، چهار هزار و 167 كرسي شامل 161 كرسي شهري و چهار هزار و 6 كرسي در مناطق روستايي است.
مردم كردستان در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخاب رئيس جمهور منتخب خود اعضاي شوراهاي اسلامي 29 شهر و يك هزار و 312 روستا را نيز انتخاب مي كنند.
شوراهاي اسلامي 22 شهر استان داراي پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و يك شهر داراي 9 عضو است
از يك هزار و 312 روستايي كه واجد شرايط برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي هستند 29 روستا داراي پنج عضو و يك هزار و 283 روستا نيز داراي سه عضو هستند.
7352/6108
**خبرنگار: شيوا اردلان منش/**انتشار دهنده: اميد بهمني