۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۳:۵۶
کد خبر: 82537774
T T
۰ نفر
مادورو خطاب به ترامپ: دست هاي كثيفت را از ونزوئلا بردار

تهران- ايرنا- رئيس جمهوري ونزوئلا بعد از اعمال تحريم هاي جديد توسط دونالد ترامپ وي را مورد سرزنش قرار داد و اقدامات آمريكا عليه اين كشور را محكوم كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از رويترز، مادورو روز جمعه در سخنراني زنده تلوزيوني خود گفت: دخالت بس است.دونالد ترامپ به خانه خودت برو. از ونزوئلا بيرون برو.
وي در ادامه افزود: دست هاي كثيف خود را از اينجا بردار.
دولت ترامپ تحريم هايي را روز پنجشنبه عليه يك قاضي ارشد و هفت عضو ديگر دادگاه عالي به خاطر لغو قوانيني به منظور تنبيه آن ها، اعمال كرد. تحريم هاي جديد با هدف اعمال فشار روي مادورو و وفاداران وي كه در تلاش براي سركوب مخالفان و معترضان در خيابان هستند، اعمال شده است.
دونالد ترامپ روز پنجشنبه ضمن انتقاد از وضعيت اقتصادي مردم ونزوئلا، آن را رسوايي براي بشريت دانست.
اين اتفاقات در حالي رخ مي دهد كه مادورو پس از انتخاب دونالد ترامپ از جهان خواسته بود كه فرصتي را پس از انتخاب وي به او بدهند. اما دولت ترامپ شديدترين محكوميت ها را از زمان روي كار آمدن عليه وي روانه ساخته است.
تحريم هاي جديد در حالي اتفاق مي افتد كه بعضي از تحليلگران بر افزايش تحريم ها تاكيد دارند ولي ديگر كارشناسان از اينكه دولت به خاطر اين موضوع متحد شود و روند انتقال وضعيت موجود به مذاكرات سخت گردد، نگران هستند.
كشور ونزوئلا در سال اخير با مشكلات عديده اقتصادي روبرو بوده است و اين امر باعث شده تا در هفته هاي اخير مردم اين كشور به نشانه اعتراص به خيابان ها بيايند و اعتراض خود را اعلام كنند.
تظاهرات مردمي و ضد دولتي در روزهاي اخير شديدتر شده است و در اثر درگيري ها بين نيروهاي امنيتي و مردم ده ها تن كشته و زخمي شده اند.
شبك**1590** 1917**مترجم: سامان كامدار** انتشار دهنده: سيدمحمد باقر نوربخش