۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82541671
T T
۰ نفر
رئیس سازمان مالیاتی: 13هزار میلیارد ریال مالیات مسترد شد/ تامین 8درصدتولیدناخالص داخلی ازمالیات

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امور مالیاتی كشور می گوید: سال گذشته متعهد شدیم افرادی كه مالیات در زنجیره ارزش افزوده پرداخت كرده اند ظرف یكماه به استرداد آن اقدام كنیم كه بر این اساس 13 هزار میلیارد ریال(١٣٠٠ میلیارد تومان) استرداد مالیاتی داشتیم و این افتخار دولت روحانی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سیدكامل تقوی نژاد» روز سه شنبه در یازدهمین جشنواره كارآفرینان برتر در وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعی گفت: هم اكنون هشت درصد تولید ناخالص داخلی كشور از مالیات تامین می شود كه در برنامه ششم این رقم به ١١ درصد افزایش می یابد.
رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین از شناسایی افرادی خبر داد كه از مواهب جامعه استفاده می كنند و مالیات نمی دهند.
تقوی نژاد گفت، در جهت مبارزه با فرار مالیاتی تلاش شد بین مردم و مودیان اعتماد ایجاد شود.
وی گفت: سال گذشته اتفاقی بین سازمان امور مالیاتی و اصناف رخ داد كه ما اعلام كردیم مودیان مالیات سال 1394 خود را بر اساس قطعی 1393 پرداخت كنند.
به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، یك میلیون و ٧٠٠ هزار واحد صنفی كشور مالیاتی كه پرداخت كردند كمتر از سال 1393 نبود.
تقوی نژاد ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی اظهارنامه مالیاتی گفت: از یك میلیون و 700 واحد اقتصادی هشت هزار و 800 میلیارد ریال( ٨٨٠ میلیارد تومان) مالیات دریافت كردیم. همچنین ٧٧ نفر كه پرونده مالیاتی نداشتند از تراكنش بانكی آنها توانستیم 9 هزار و 900 میلیارد ریال( ٩٩٠ میلیارد تومان ) مالیات بگیریم.
وی افزود: در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی قرار شد برای سال جاری الگو و شیوه اخذ مالیات اصناف كشور نظیر سال گذشته ادامه یابد.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در دولت یازدهم همه قوانین و جهت گیری ها تغییریافت و در سال 1394 قانون مالیات های مستقیم اصلاح شد كه در جهت تقویت تولید اتفاق خوبی بود.
به گفته تقوی نژاد، همچنین درآمد خدمات بیمارستانی از تاریخ بهره برداری به مدت پنج سال معاف از مالیات یا با نرخ صفر محاسبه می شود . نرخ صفر از نظر پرداخت برای مودی مشكل ایجاد نمی كند و باید اسناد و اظهارنامه تهیه شود.
وی همچنین گفت، در دولت یازدهم مقرر شد فعالیت تولیدی در مناطق محروم ١٠ سال از پرداخت مالیات معاف باشد و در شهرك های صنعتی مناطق یاد شده مالیات به مدت ١٣ سال با نرخ صفر محاسبه می شود. این قانون زمینه را برای حمایت جدی از تولید ایجاد كرده است و كارآفرینانی كه بتوانند 50 درصد اشتغال خود را افزایش دهند یكسال به دوره معافیت مالیاتی آنها اضافه می شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: همچنین شركت هایی كه با شركت های خارجی شریك شوند و بیست درصد صادرات داشته باشند 50 درصد از پرداخت مالیات معاف هستند.
تقوی نژاد همچنین از معافیت های مالیاتی بخش تعاون خبر داد و گفت: درآمد كارگاه های صنایع دستی و فرش دستباف از مالیات معاف است و
همچنین صددصد درآمد حاصل از صادرات آنها از مالیات معاف است.
وی همچنین گفت: هفت هزار و 500 واحد كوچك و بزرگ تولیدی تقسیط مالیاتی شدند و سال اول از آنها مالیات دریافت نمی كنیم.
رئیس سازمان امور مالیاتی كشور با اشاره به اینكه دولت تدبیر و امید در راستای اعتماد آفرینی گام بر می دارد، گفت: همچنین از 33 هزار میلیارد ریال (٣٣٠٠ میلیارد تومان) تراكنش بانكی برگ تشخیص صادر شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9123**1561**خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار: مژگان توانا
۰ نفر