۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 82541764
T T
۰ نفر
رئیس سازمان نوسازی مدارس: 50 درصد كمبود كلاس درس مربوط به مسكن مهر است

بجنورد- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور گفت: آموزش و پرورش 52 هزار كلاس كمبود دارد كه 25 هزار فقره آن مربوط به مجتمع های مسكن مهر است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری محمدتقی نظرپور روز سه شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار كرد: باید به كمك دولت و مجلس برای توسعه فضاهای آموزشی در مسكن مهر برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا پرونده این موضوع هم تا سال آینده بسته شود.
وی افزود: اعتبارات كنونی این سازمان پاسخگوی نیازهای رو به فزونی توسعه، تجهیز و نگهداری فضاها و اماكن این حوزه نیست كه مشاركت همه جانبه را می طلبد.
نظرپور از جمله برنامه های این حوزه را توسعه مدارس ماندگار، ساخت مجتمع های آموزشی مجهز و برخوردار از امكانات جانبی حتی در روستاها و استفاده از ظرفیت تبدیل به احسن زمین ها و ساختمان های آموزش و پرورش مطابق ضوابط جاری بودجه برشمرد.
وی بر ارتقای سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی تاكید كرد و گفت: این امر نیز به كمك دولت و مجلس نیازمند است.
استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار خواستار آن شد تا سهم اعتبارات ملی نوسازی و تجهیز مدارس این استان بیش از گذشته تقویت شد و گفت: در تخصیص اعتبارات ملی، تغییر نگاه به استان های كمتر برخوردار و در حال رشد برای كاهش فاصله این استان ها با مناطق برخوردار كشور ضروری است.
محمدرضا صالحی با اشاره به تخصیص100در صدی اعتبارات این استان در سال گذشته افزود: با این وجود، به دلیل رقم پایین اعتبارات این استان در مقایسه با استان های بزرگ، انتظار از وزارتخانه ها و دستگاه های ملی این است كه سهم بیشتری برای اعتبارات خراسان شمالی به هنگام بودجه ریزی و تخصیص ها در نظر بگیرند.
وی با اشاره به اهمیت كمك های دیگر نهادها و سازمان ها به تقویت و توسعه فضاهای آموزشی تصریح كرد: سهم كمك های خیران، صنایع و شهرداری های خراسان شمالی به این حوزه خیلی چشمگیر نیست، بنابراین به مساعدت بیشتر وزارتخانه و سازمان های ملی نیاز داریم.
بر اساس شناسنامه فنی استان خراسان شمالی در سال 85، دو هزار و 500 كلاس درس فرسوده اعلام شده بود كه از مجموع این تعداد هزار كلاس فرسوده تخریب و بازسازی شد.
خراسان شمالی 164 هزار دانش آموز دارد كه در بیش از 2 هزار آموزشگاه تحصیل می كنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
۰ نفر