۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82544332
T T
۰ نفر
فاز نخست طرح كشوری فیبر نوری منازل در آبادان رونمایی شد

آبادان - ایرنا - به مناسبت سالروز گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، فاز نخست طرح كشوری واگذاری فیبر نوری منازل (FTTH) در منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

به گزارش ایرنا محمود واعظی روز پنجشنبه در آیین تحویل نخستین لینك فیبر نوری خانگی (FTTH) در منزل خانواده معظم شهید حیاتیان در آبادان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در این سفر، سه افتتاح بزرگ داریم كه بخشی از آنها به شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دارد.
وی افزود: برای افتتاح این پروژه ها شركت مخابرات ایران، اپراتورها، شركت ارتباطات زیرساخت و سازمان منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری قابل قبولی داشتند و بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح این پروژه ها هزینه شده است.
واعظی با بیان اینكه در اهواز نیز NIX شهر را افتتاح می كنیم، گفت: در شركت مخابرات ایران تصمیم گرفته شد تا فیبر نوری را به محل های اقتصادی، بخش های كار و همچنین بخش خانگی ببریم كه اولین استان برای پایلوت خوزستان، اولین شهر آبادان و اولین خانه نیز خانه شهید است و مقرر شده تا این فیبر نوری خانگی را به یك میلیون مكان ببریم و با این كار تحول خوبی را در منطقه آزاد اروند و شهر آبادان ایجاد كنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش گفت:اجرای پایلوت طرح فیبر نوری خانگی از استان خوزستان شروع شده و مقرر شده تا بودجه اضافه نیز برای آن اختصاص داده شود.
وی با اشاره به اینكه با افتتاح این پروژه ها، گام محكمی برای جلب رضایتمندی مردم برداریم، بیان كرد: دولت دغدغه خوزستان را دارد و واقعا هر بار كه ریزگردها در این استان مردم را دچار مشكل می كند ما نیز غصه می خوریم.
واعظی عنوان كرد: برای حل مشكل گرد و غبار آنچه كه مربوط به سرزمین ایران است را در فاصله كوتاه با سرمایه گذاری اقدامات لازم را انجام می دهیم و بخش خاصی از این مشكل نیز در حوزه كشور عراق هست كه مذاكرات را برای این بخش شروع كرده ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه تا حل مشكل ریزگردها وظیفه دولت است كه به توسعه خوزستان توجه جدی داشته باشد، یادآور شد: مردم خوزستان با این همتی كه مشاركت بالایی برای انتخابات داشتند وظیفه و مسئولیت دولت را سنگین تر كردند تا به مردم این استان خدمت كند.
به گزارش ایرنا محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز به منظور افتتاح چند طرح مخابراتی و فناوری اطلاعات در استان خوزستان وارد فرودگاه آبادان شد.
حضور در مسجد جامع خرمشهر و سخنرانی در جمع مردم این شهر، افتتاح پنجمین مركز تبادل ترافیك دیتا در اهواز و مركز پنجم ارتباطات بین اللملل اینترنت كشور در این شهر از برنامه های واعظی در سفر به خوزستان است.
فیبر نوری در دنیای امروز به یكی از مهم‌ترین، با كیفیت‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های ارتباط ثابت به اینترنت و شبكه‌های محلی تبدیل شده است.
امروزه فیبر نوری از پایدارترین راه‌های ارائه‌ی اینترنت با كیفیت و پرسرعت است كه مشكلات موجود در سر راه فناوری‌های اینترنت همراه و ADSL را ندارد.
وزارت ارتباطات و مخابرات ایران سال‌ها است كه برای فیبركشی بین‌استانی، بین‌شهری و درون‌شهری اقدامات فراوانی انجام داده است، البته ارائه‌ی خدمات فیبرنوری به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود كه سخت‌ترین و مهم‌ترین بخش آن، فیبرنوری منازل است.
راه‌اندازی فیبرنوری یكی از پروژه‌های گران‌قیمت مخابراتی در دنیا است كه نیاز به بودجه‌های كلان دارد و باید برای این كار سرمایه‌گذاری‌های كلانی در بخش‌های مختلف انجام شود.
بر اساس‌ آمارهای موجود، با اتصال 130 میلیون خانه در سراسر دنیا به فیبرنوری از طریق FTTH، تعداد مشتركان متصل به اینترنت از این طریق تا پایان سال 2016 به 884 میلیون نفر رسیده است.
آموزش از راه دور، IPTV با كیفیت HD و 4K، بانكداری الكترونیك، خرید آنلاین، تلفن تصویری و مهم‌تر از همه، اینترنت با سرعت فوق‌العاده مهم‌ترین خدماتی هستند كه در بستر فیبرنوری منازل ارائه می‌شود. تانوما مخفف «تار نوری مخابرات ایران» است و قرار است نام این شبكه باشد.
7104/1352
خبرنگار:مسعود گادار ** انتشاردهنده:نوشین مطلبی خواه
۰ نفر