۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82545858
T T
۰ نفر
وزیرامنیت داخلی آمریكا:منع ورود وسایل الكترونیكی در سایر خطوط هوایی اجرا خواهد شد

تهران- ایرنا- 'جان كلی' (John Kelly) وزیرامنیت داخلی آمریكا از افزایش دامنه اعمال ممنوعیت ورود وسایل الكترونیكی به داخل بخش مسافرین هواپیماهای این كشور ازجمله هواپیماهایی كه خاك آمریكا را ترك می كنند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری سی ان ان روز شنبه با اعلام این خبر افزود: جان كلی در مصاحبه با این شبكه خبری، این موضوع را مورد تایید قرارداد.
شبكه خبری آمریكایی اضافه كرد: درحال حاضر فرودگاه های هشت كشور جهان كه عمدتا در منطقه خاورمیانه واقع شده اند، از ورود ابزار الكترونیكی بزرگ تر از گوشی همراه در پروازهای مستقیم به آمریكا توسط مسافران منع شده اند.
بنابراین گزارش، وزیر امنیت داخلی آمریكا در فرودگاه 'رونالد ریگان' واقع در ایالت ویرجینیا به خبرنگاران گفت كه مساله گسترش ممنوعیت ورود ابزار الكترونیكی به داخل بخش مسافری هواپیماها درباره هواپیماهایی كه خاك آمریكا را ترك می كنند را در نظر دارد.
جان كلی گفت: پروتكلی كه به موجب آن قرار شد تا بخش عمده ای از ابزار الكترونیكی همراه مسافر به بخش بار هواپیماها انتقال یابد، تصمیمی بود كه بنا بر اطلاعات رسیده در مورد تهدید بالقوه ای در برخی مناطق جهان گرفته شد.
وزیر امنیت داخلی آمریكا افزود: به همین منظور به دنبال ایجاد ممنوعیت بیشتر جهانی در ارتباط با امنیت هوانوردی هستیم و در این زمینه افزایش این ممنوعیت ها را با دیگر شركای خود بررسی می كنیم.
وی گفت: تهدیدها علیه مسافران هوایی در سراسر جهان دائمی است و تلاش می شود با بدست آوردن اطلاعات از شركای خود در مناطق مختلف، هركاری برای برای مقابله با چنین تهدیدهایی صورت گیرد.
سی ان ان در ادامه گزارش اعلام كرد: این ممنوعیت در حال حاضر شامل فرودگاه های استانبول، دوبی، ابوظبی، دوحه، امان، قاهره، كازابلانكا، جده و ریاض عربستان است.
وزیر امنیت داخلی آمریكا همچنین روز گذشته به شبكه تلویزیونی فاكس نیوز گفت: اگر اطلاعاتی كه من دارم دیگران نیز از آن مطلع بودند، ازخانه های خود خارج نمی شدند.
تارنمای خبری آمریكایی 'هیل' (The Hill) دراین باره نوشت: جان كلی روز جمعه (روز گذشته) گفت كه تهدیدهای تروریستی به اندازه ای است كه اگر واقعیت را به برخی افراد بگویید، هرگز خانه های خود را ترك نمی كنند.
كلی به این نكته اشاره كرد كه طی هفته گذشته چهار حمله مهم تروریستی در انگلیس، مصر، فیلیپین و اندونزی كه عمدتا از یك گروه تروریستی بوده، روی داده است.
بنابراین گزارش، وزیر امنیت داخلی آمریكا در ویژه برنامه ' Fox & Friends ' این شبكه تلویزیونی گفت: تهدیدهای تروریستی درهمه جا، دائمی و بدون توقف وجود دارد، اما در آمریكا افرادی هستند كه از ما در برابر این حملات محافظت می كنند. این حملات می تواند در همینجا (خاك آمریكا) هر لحظه رخ دهد.
اروپام **1302**
مترجم: بهروز وفاداری**ناشر: مدنی